2011-07-19, 01:07
Medlem
mbois avatar
Vore jäkligt soft med en remake på RE 2. By the way..
Citera
2011-07-21, 15:02
Bannlyst
Älskar remaken av Re 1 till Gamecube. Och grafiken är ju nästan bättre än vilket nytt xbox360/ps3 spel som helst. Hur är Code veronica ni som spelat det? Är det värt ett köp? Det är det enda RE spel jag ej lirat.
Citera
2011-07-21, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

This, 1, 2 och 3. Remake på alla dem till PC tack. Jag orkar inte med konsoller längre. Fan vilka bra stunder man hade, med denna serie av spel. Jag gick i 1:an hade precis fått mitt PS och fick Resident Evil 1. Sen var jag fast, jag o polarna lirade dag ut, dag in. Väntade ett par år fick veta att det kom en 2:a, osvosv. Underbara dagar!

Edit: Alltså riktiga remakes, inte nå jävla emulator remakes av remakes av remakes, typ så.
Citera
2011-07-23, 16:13
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Älskar remaken av Re 1 till Gamecube. Och grafiken är ju nästan bättre än vilket nytt xbox360/ps3 spel som helst. Hur är Code veronica ni som spelat det? Är det värt ett köp? Det är det enda RE spel jag ej lirat.

Code Veronica är mycket bra och har lång speltid. Rekommenderas helt klart att köpa!
Senast redigerad av mboi 2011-07-23 kl. 16:21.
Citera
2011-09-24, 21:31
Medlem
mbois avatar
Har börjat spelat Resident Evil remaken till Gamecube och fan säger jag bara, detta är det bästa och läskigaste RE.

Jag brukar inte ha några problem alls med andra RE men detta tar priset.. är ren ångest när man vet att det ligger en potentiell Crimson head liggandes någonstans i rummet.
Citera
2011-09-28, 14:17
Medlem
moshomaniacs avatar
Lånar denna tråden för en fråga om epsxe (emulatorn).

ÄR så att jag försöker få igång Resident Evil 3 på emulator men det vill sig inte. Får bara fram introfilmen och sen blir det svart Har provat tre olika spelfiler och lite olika inställningar men fungerar ändå inte. Någon som lyckats och hur i så fall?

Har hittills spelat igenom de två första och fy fan vilka grymma spel det är! Är så jävla sugen på att börja spela 3:an nu
Citera
2011-09-29, 16:02
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Haha, härlig trådstart, blir lite nervöst pirrig i magen när jag tänker på denna underbara serie.
Jag och min sambo satt uppe hela nätterna för kanske 3 somrar sen o plöjde igenom 4:an på Ps3..
Han spelade, jag tittade på, och jag var den som fick mest panik

Första gången jag såg detta fantastiska spel var hemma hos en väninna, vars pappa spelade med sin polare..
Citera
2011-10-20, 17:43
Medlem
SilverWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

Håller med till 100%. RE 2 är och förblir det bästa av RE-spelen enligt mig och det skulle vara intressant att se om en remake på det skulle bli lika bra som originalet.
Citera
2011-10-20, 18:40
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverWolf
Håller med till 100%. RE 2 är och förblir det bästa av RE-spelen enligt mig och det skulle vara intressant att se om en remake på det skulle bli lika bra som originalet.

Jo det hade varit schysst. Dock ska dessa spel spelas på konsol och inte PC. (Såg att någon ville ha remake på PC). Det funkar ju liksom inte, förstör en hel del av känslan med spelet.
Citera
2011-10-22, 11:54
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Lånar denna tråden för en fråga om epsxe (emulatorn).

ÄR så att jag försöker få igång Resident Evil 3 på emulator men det vill sig inte. Får bara fram introfilmen och sen blir det svart Har provat tre olika spelfiler och lite olika inställningar men fungerar ändå inte. Någon som lyckats och hur i så fall?

Har hittills spelat igenom de två första och fy fan vilka grymma spel det är! Är så jävla sugen på att börja spela 3:an nu

Lirade 3:an för inte så jäkla längesedan med dennna mod...

http://www.moddb.com/mods/resident-evil-3-environmental-graphics-mod

Kan ju omöjligt veta om det gör någon skillnad för dig, svårt att ge något vettigt råd om något så ostabilt som en emulator. Bilden blir svart, öhh jaha? ...Ännu svårare är det när du inte nämner något om din dators konfiguration. Men ja, börja med sämsta grafikinställningar och testa dig fram... och googla... Själv hade jag bara probs med RE2.

Vidare så är det en dödssynd att nämna ord som "emulator" bland retro-fantaster, så förvänta dig ingen större hjälp här
Senast redigerad av shitmagnet 2011-10-22 kl. 11:56.
Citera
2011-10-22, 20:21
Medlem
tja, kan börja med att säga att jag är ett riktigt resident evil fan. spelade 1an, 2an och 3an när jag var liten, runt 12-13 år skulle jag tro, var riktigt fast i det. Spelade då på PS 1 och 2 och har tyvärr inge skivor kvar

Sen nån vecka tillbaks såg jag denna tråd på och helvete vilka minnen som kommer tillbaka. Helt sjukt, har kollat igenom massa filmer på youtube om spelen och verkligen njutit av det. Men det har gått sämre med att försöka ladda ner spelen till PC och spela. Antingen har det inte krashat direkt eller så går det inte spara spelet. (Nu snackar jag om Resident Evil 2)

Så jag undrar om det finns nån vanlig själ här som kanske kan hjälpa mig med att få det att fungera? Kanske nån som vet en bra torrent eller något annat sätt.?

Dra gärna iväg ett pm till mig om ni har lust.

Skulle mer än gärna spela igenom spelen igen, helst RE 2 och 3.
Citera
2011-10-22, 20:32
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy-fruit
tja, kan börja med att säga att jag är ett riktigt resident evil fan. spelade 1an, 2an och 3an när jag var liten, runt 12-13 år skulle jag tro, var riktigt fast i det. Spelade då på PS 1 och 2 och har tyvärr inge skivor kvar

Sen nån vecka tillbaks såg jag denna tråd på och helvete vilka minnen som kommer tillbaka. Helt sjukt, har kollat igenom massa filmer på youtube om spelen och verkligen njutit av det. Men det har gått sämre med att försöka ladda ner spelen till PC och spela. Antingen har det inte krashat direkt eller så går det inte spara spelet. (Nu snackar jag om Resident Evil 2)

Så jag undrar om det finns nån vanlig själ här som kanske kan hjälpa mig med att få det att fungera? Kanske nån som vet en bra torrent eller något annat sätt.?

Dra gärna iväg ett pm till mig om ni har lust.

Skulle mer än gärna spela igenom spelen igen, helst RE 2 och 3.

Jag har kört RE1, RE2 och RE3 med hjälp av epsxe emulatorn och sen laddat ner spelen. Här har du en bra torrent sida med resultat. För att få igång epsxe behöver du ladda hem BIOS till det och eventuella grafik/ljuddrivrutiner. Det är enkelt och finns på deras sida tror jag. Men BIOSet får du googla efter. Ladda ner ePSXe här!.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in