2008-08-12, 21:10
Medlem
Hallå!
Efter en omformatering visar datorn att jag bara har 127gig utrymmer istället för 400. Jag har alla de senaste updateringarna från windows vilket normalt ska lösa det. Vad kan problemet vara? Kan det vara att jag använde snabb formatering av hårddisken istället för den långsammare?
Citera
2008-08-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventrikolo
Hallå!
Efter en omformatering visar datorn att jag bara har 127gig utrymmer istället för 400. Jag har alla de senaste updateringarna från windows vilket normalt ska lösa det. Vad kan problemet vara? Kan det vara att jag använde snabb formatering av hårddisken istället för den långsammare?

Kan vara för att du valde att inte ersätta den partition som fanns/finns utan gjorde en ny och installerade den där.
Citera
2008-08-12, 22:03
Medlem
slamberts avatar
Kolla diskhanteraren om du har något opartitionerat utrymme..

Höger klicka på My Computer välj (Manage) eller (Hantera). Där har du diskhanteraren på vänster sidan.. Lycka till !
Citera
2008-08-12, 22:51
Medlem
Muckarduvas avatar
Rubriken "även efter inst. av SP2" får mig att anta att installationen har skett med någon gammal installationsskiva och att servicepacket har installerats efteråt.

Är det XP vi pratar om, vi som inte har en kristallkula gåendes 24/7? Där fanns det väl innan servicepackarna kom restriktioner mot att formatera en enhet till mer än 127 GB, om det var FAT32. Bara att rätta till i efterhand med Partition Magic eller Acronis, om detta är problemet.

Vilket filsystem är det du har problem med, TS? FAT32 eller NTFS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in