2008-08-12, 17:37
Medlem
dakires avatar
Jag blir mycket konfunderad av att två trådar låses, när det tydligen finns en vilja bland forumbesökarna att diskutera händelsen.

Först låser Megaforce en tråd i skaller med motiveringen:
Dödorsaken är nu utredd. Och hon är inte direkt någon kändis förutom att hon synts i tv-rutan en hel del.

Sedan låser cineasten en tråd i TV och TV-serier med motiveringen:
Det har redan tagits upp i Skvallerforumet men tråden låstes. Vi behöver dock inte ännu en tråd om Agneta Bolmes död.

Ska inte ämnen som användarna vill diskutera finnas kvar sålänge de håller sig inom reglerna??
2008-08-12, 17:48
Bannlyst
Antingen är FB:s moddar inblandande i en konspiration som mördade Agneta eller också tyckte de liksom jag att det inte fanns något mer att diskutera mer än att bara att konstatera att hon dog i cancer.
2008-08-12, 17:51
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Antingen är FB:s moddar inblandande i en konspiration som mördade Agneta eller också tyckte de liksom jag att det inte fanns något mer att diskutera mer än att bara att konstatera att hon dog i cancer.

Om det inte finns något att diskutera kommer ju tråden att självdö och behöver således inte låsas.

Om det tramsas / bumpas / skrivs meningslösa inlägg kan den ju däremot låsas. Så var inte fallet - den låstes nästan omgående.
2008-08-12, 18:03
Medlem
volvo 240s avatar
Trams att låsa sådana trådar. Sett många trådlåsningar med tvivelaktig grund senaste tiden. Som tex saknat frågetecken, kan inte mod vara duktig och sätta dit ett frågedecken då eftersom TS glömt det istället för att kasta tråden..
2008-08-12, 18:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Trams att låsa sådana trådar. Sett många trådlåsningar med tvivelaktig grund senaste tiden. Som tex saknat frågetecken, kan inte mod vara duktig och sätta dit ett frågedecken då eftersom TS glömt det istället för att kasta tråden..

Det man man väl iofs göra. Å andra sidan kan det inte vara så
jättejobbigt att läsa reglerna:

0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om

Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.
2008-08-12, 18:39
Medlem
dakires avatar
Så.. nu går vi inte OT här va..

Har vi någon moderator som kan tänka sig bemöta mina funderingar?
2008-08-12, 18:45
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Om det inte finns något att diskutera kommer ju tråden att självdö och behöver således inte låsas.

Om det tramsas / bumpas / skrivs meningslösa inlägg kan den ju däremot låsas. Så var inte fallet - den låstes nästan omgående.
Jag reagerade också på den där konstiga låsningen av ABB-tråden.

"Och hon är inte direkt någon kändis förutom att hon synts i tv-rutan en hel del." Förstår inte riktigt varför modsen ska bestämma kändisnivån. Om Aftonbladet fläker upp hennes död på löpsedlarna, så är hon bevisligen en kändis.

Och som du skrev, tråden behövde inte låsas. Den borde fått självdö som dom flesta andra trådar här på FB.
2008-08-12, 19:02
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Om Aftonbladet fläker upp hennes död på löpsedlarna, så är hon bevisligen en kändis.

Var det inte Aftonbladets uppfläk som gjorde henne till kändis, för hon var liksom många andra SVT-profiler ganska...hmmm, mindre framträdande utanför rutan?

Tycker inte låsningen av trådarna är fel, iaf. inte i skvaller, då dödsorsaken som sagt numera är känd och inte behöver skvallras om.
2008-08-12, 19:02
Medlem
honken80s avatar
Med tanke på den kvalitet det är på "kändisar" i skvaller, t ex. nämdemän med mera, så måste Agneta anses vara en megakändis.

Konstig motivering, verkligen, om det nu stämmer. Den enda anledning jag kan tänka mig för att låsa en tråd om Agneta under skvaller är om man specifikt undrat om hon är död och vad hon dog av. Det är ju snabbt utrett.
2008-08-12, 20:59
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Ska inte ämnen som användarna vill diskutera finnas kvar sålänge de håller sig inom reglerna??
Nja, den riktiga frågan är om du har tagit upp dina funderingar med de mods du nämner och hur de har svarat. Vi kan spekulera i evigheter om hur de har och inte har resonerat utan att veta ett skit om den riktiga orsaken.
2008-08-12, 21:05
Medlem
Jävligt skumt med tanke på många andra oseriösa skittrådar som finns.
2008-08-12, 21:23
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Nja, den riktiga frågan är om du har tagit upp dina funderingar med de mods du nämner och hur de har svarat. Vi kan spekulera i evigheter om hur de har och inte har resonerat utan att veta ett skit om den riktiga orsaken.

Eftersom aktuella mods redan har motiverat sina låsningar i respektive tråd väljer jag att lyfta frågan för diskussion här direkt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in