2008-08-12, 21:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Berwald får en tillsägelse för brott mot regel 0.05.

//Mod
2008-08-12, 21:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det man man väl iofs göra. Å andra sidan kan det inte vara så
jättejobbigt att läsa reglerna:

0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om

Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.
Nää vet men när det kommit igång en diskussion osv så känns det rätt "lamt" att kasta tråden.

Anyway, Bolme Börjefors tycker jag i högsta grad är en kändis. Henne har man ju sett och hört sen man kunde begripa sig på TV.
Senast redigerad av volvo 240 2008-08-12 kl. 21:45.
2008-08-13, 00:30
Moderator
tobess avatar
Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

*klick*

/Moderator
2008-08-13, 14:04
Moderator
tobess avatar
Efter diskussion med TS öppnas tråden igen.

/Moderator
2008-08-13, 14:41
Bannlyst
Inte mycket till motivering att stänga tråden för att hon inte anses vara en kändis, då är det många skvallertrådar som borde låsas som handlar om personer som nog knappt nån på den här planeten vet vem det är.

Nåt bättre får ni ta och komma med, hon kanske var mor till en mod, därför det inte får skvallras.
2008-08-13, 15:11
Medlem
Nakenchocks avatar
Jag har inte tänkt diskutera trådlåsningen i denna tråd eftersom jag redan gjort det i pm. Men jag vill bara att ni ska veta att när tråden om Agneta stängdes så skickade jag pm till Megaforce. Där framförde jag vad jag tyckte, dvs att det var fel att stänga tråden med motiveringen att hon inte var tillräckligt känd med tanke på att trådar kan startas om vilka bottenskrap som helst bara för att de en gång varit i tv i ett avsnitt i en dokusåpa. Och vi pm:ade fram och tillbaka utan att vara riktigt överens så att säga.
2008-08-13, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Jag har inte tänkt diskutera trådlåsningen i denna tråd eftersom jag redan gjort det i pm. Men jag vill bara att ni ska veta att när tråden om Agneta stängdes så skickade jag pm till Megaforce. Där framförde jag vad jag tyckte, dvs att det var fel att stänga tråden med motiveringen att hon inte var tillräckligt känd med tanke på att trådar kan startas om vilka bottenskrap som helst bara för att de en gång varit i tv i ett avsnitt i en dokusåpa. Och vi pm:ade fram och tillbaka utan att vara riktigt överens så att säga.
Och hur resonerade man då kring skälen till trådlåsningen?
2008-08-13, 16:26
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daryl.Gates
Och hur resonerade man då kring skälen till trådlåsningen?

Som sagt var - det där är mellan jag och Megaforce. Inget jag vill diskutera eller återge i denna tråd utan hans tillåtelse. Vill han säga vad vi snackade om eller redovisa sin syn på varför han stängde tråden är han varmt välkommen.
2008-08-13, 16:50
Bannlyst
jag fick också ett pm från megaforce ang agneta bolme-tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Citat:
Ursprungligen postat av sfc
hur kan hon inte räknas som en kändis, när man jämför med andra personer som får egna trådar i forumet?

Hon är död för det första och vi skvallrar bara om levande personer.. Men i övrigt så var hon bara känd av den äldre generationen. Den yngre har ingen aning vem hon var.

så tydligen är anledningen att hon är död.

konstigt nog så fick jag inget gehör av de andra moderatorerna i forumet när jag rp:ade tråden om hasse carlsson och tråden om isaac hayes och tråden om bernie mac och tråden om sångaren i crash diet.
2008-08-13, 17:49
Medlem
Ghandis avatar
klart hon är en kändis, hon var flitigt förekommande i media o ledde ju söndagsöppet flera år.

vad är det som är skumt med hennes död ?

PMa om tråden är låst.
2008-08-13, 18:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Kan någon moderator förklara Flashbacks definition på "kändisar" så att vi vet vilka vi får starta trådar om? Flashback måste så att säga ha en policy får man förmoda? Megaforce menar uppenbarligen att man bara får skvallra om personer som är kända av den yngre generationen och då kan jag bara konstatera att jag själv uppenbarligen är på tok för gammal för att få delta i diskussionerna om kändisar på Flashback. Som nära förestående 40-åring vet jag mycket väl vem Agneta Bolme Börjefors är, men erkänner att jag inte känner till mycket om dokusåpakändisarna.

Och döda kändisar diskuterar man alltså inte i skvallerforumet? Om Carola Häggkvist skulle dö är det alltså inget som får diskuteras på Flashback?

Kan någon moderator bekräfta att Megaforces förklaring är i linje med Flashbacks policy för diskussioner om kändisar?
2008-08-13, 18:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
jag fick också ett pm från megaforce ang agneta bolme-tråden.
...
så tydligen är anledningen att hon är död.

konstigt nog så fick jag inget gehör av de andra moderatorerna i forumet när jag rp:ade tråden om hasse carlsson och tråden om isaac hayes och tråden om bernie mac och tråden om sångaren i crash diet.
Palme har varit död ett tag och hans eventuella bordellbesök diskuteras än idag. Utöver detta finns det trådar om Kvibergs marknad, "Helen Wivhammar (söta tjejen på jackpot tv4sport)", "Andreas Bächi - mongot i Baren", "Robert Lundqvist från Malmö", "chipsdrottningen Signhild Arnegård-Hansen" samt "Doktor Matta" en "mer eller mindre en lokal kändis från Tibro".
Nu tror jag inte att en moderator vägrar erkänna ifall ett misstag begåtts, men det vore lite kul att veta om det finns några generella regler som brukar följas i just Skvaller eller om det är lite godtyckligt. Vare sig kravet på att personen ska vara vid liv eller ha uppnått en miniminivå av kändisskap verkar alltid vara uppfyllt, och att låsa en tråd som det uppenbarligen finns intresse för känns lite märkligt. Finns inget att prata om så självdör ju tråden. OT och trams ska givetvis rensas.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-08-13 kl. 19:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in