2008-08-12, 10:58
Medlem
Hej igen

Snart är det somsagt datorköp och en av de komponenterna jag grubblat mest på är chassi.

Antec Sonata III verkar passa mig ganska bra eftersom det ska vara tyst men ändå ge hyfsade möjligheter till kylning. Priset är dessutom väldigt bra. Ser snyggt ut på bilderna också.

Det jag egentligen undrar är om det håller måttet. Hur är nätagget? Hur mycket låter den, vibrationer, om det var lätt att jobba med (ni som har byggt) osv. Tar gärna emot alla typer av åsikter och tips Tack på förhand!
Citera
2008-08-12, 11:38
Medlem
Köpte en sonata III i februari iår och är faktiskt mycket nöjd. Nätagget är fullt tillräckligt för mitt setup.

Intel Q6600
Nvidia 8800GTS
Gigabyte P35-DS3R
1x500 gb satahårddisk
1 trådlöst nätverkskort
1 dvdbvrännare
2x2024 gb ddr2

Allt är på originalclock och har även installerat en extra fläkt. Störs inte av ljudnivån det minsta. Har dock inte den i samma rum som jag sover så vet inte om man skulle störa sig på morgonen eller inte. Hårddiskarna monteras på silikonkuddar så inga vibrationer därifrån! Har inte så mycket att jämföra med angående svårighet att bygga med iom att det var mitt första hemmabygge men jag tyckte det gick utan större problem!
Citera
2008-08-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superjens
Köpte en sonata III i februari iår och är faktiskt mycket nöjd. Nätagget är fullt tillräckligt för mitt setup.

Intel Q6600
Nvidia 8800GTS
Gigabyte P35-DS3R
1x500 gb satahårddisk
1 trådlöst nätverkskort
1 dvdbvrännare
2x2024 gb ddr2

Allt är på originalclock och har även installerat en extra fläkt. Störs inte av ljudnivån det minsta. Har dock inte den i samma rum som jag sover så vet inte om man skulle störa sig på morgonen eller inte. Hårddiskarna monteras på silikonkuddar så inga vibrationer därifrån! Har inte så mycket att jämföra med angående svårighet att bygga med iom att det var mitt första hemmabygge men jag tyckte det gick utan större problem!

Låter ju jättebra Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2008-08-12, 12:19
Medlem
Stoppables avatar
Härligt.
Då fick jag svar på mina frågor också
Tack så mycket

Ska också köpa ett sådant CHassi.
Citera
2008-08-12, 13:39
Medlem
Köpte ett sonata, fick hem det igår. Jag tycker den var ganska tight och speciellt efter jag slängt in min 4850. Men annars är den tyst och har bra kylning
Citera
2008-08-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saoe
Köpte ett sonata, fick hem det igår. Jag tycker den var ganska tight och speciellt efter jag slängt in min 4850. Men annars är den tyst och har bra kylning

Man får plats med fläkten framför grafikkortet ändå va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in