För ungefär 1-2 veckor sedan tog jag bort en mapp som är VÄLDIGT viktig och undrar om jag på något sätt har chans att få tillbaka mappen med alla filer i ? Har redan testat TuneUp Utilities 2008 men detta hjälpte inte eftersom jag varken hittade mappen eller någon av filerna som har försvunnit
Senast redigerad av heartless 2008-08-11 kl. 22:29.
Om det redan har gått 1-2 veckor, och du under den tiden användt datorn finns risken att mappen redan skrivits över av andra filer. Då reduceras din chans att få tillbaka de borttagna filerna markant.
Om du verkligen måste ha tillbaka filerna så kanske du kan anlita ett proffessionellt företag som endast sysslar med sådana här saker, men det är inte direkt gratis.
Om det redan har gått 1-2 veckor, och du under den tiden användt datorn finns risken att mappen redan skrivits över av andra filer. Då reduceras din chans att få tillbaka de borttagna filerna markant.
Har också hört om att det funkar så, men saken är den att programen inte hittar något alls, under dessa 2 veckor har jag tömt papperskorgen en hel del och programen hittar inte ens dessa saker, så kan det vara så att det är programen det är fel på? eller så beror det helt enkelt på att jag inte är duktig på att använda dessa program
Nästa gång du tar bort nåt som du egentligen ville ha, vänta inte 2 veckor på att fråga. Ännu bättre, ta backup på viktig data.
Du har rätt, verkligen fel av mig va det! tänkte inte på konsekvenserna utan tänkte bara för stunden men men, kan man inte få tillbaka mappen med någon backup eller så? eller hur fungerar egentligen en backup?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!