• 1
  • 2
2008-08-11, 20:47
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo kor fiser väldigt mycket, och fisar är nästan bara metangas vilket är en växthusgas.

Nu har forskare hitta bakterier i Kängurumagar, som man placerar i komagar så fiser dom nästan ingenting.

tyvär har media fått för sig att det är det värsta med kött, som igenltligen är ett slutet krettslopp. metan bryts ner lätt igen.
utan problemet är att det är så fruktansvärt energi krävande att odla fram kött.

Drast: gå in på google och sök upp va en religion är och sen va veganer/vegetarianer är och där efter kommer du tillbaka och försöker idiot förklara dig mindre.

annars, ni kommer aldrig att bli av med erat kött kommer altid att finnas där och inte så värst mycker dyrare(höjda råvaru priser öker omkostnaderna för kött uppfödare ganska ordentligt)
sluta va så paranoida, hur många veganer som helt hjärtat lobbar för kött förbud? som att gå runt och tro att vi ska bli nya nazist landet för att det finns en promille nassar där ute i sverige som tycker det.
Senast redigerad av RagGAnoF 2008-08-11 kl. 20:52.
2008-08-11, 20:53
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Den nya klimatrelgionen backas ju upp av veganerna. Bla sägs det att kor släpper ut väldigt mycket gas ur sina rektum och att detta bidrar till global uppvärmning. Detta skulle mycket väl kunna leda till straffskatter på kött och att bara riktigt rika har råd att äta kött. Ev. köttransonering vem vet. Eller förbud.
Då är det väl bara bra att vi äter upp korna så att dom inte går runt och släpper sig och förstör klimatet? Eller?
2008-08-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Drast: gå in på google och sök upp va en religion är och sen va veganer/vegetarianer är och där efter kommer du tillbaka och försöker idiot förklara dig mindre.
Vad fan snackar du om? Jag skrev religion inom citattecken, inte rakt av, är du så jävla korkad att du inte fattar vad som menas med det?

Sen tycker jag att du borde googla orden särskrivning och stavning, det skulle göra dig gott.

Du skämmer ut dig själv och alla andra veganer/vegetarianer, var det nån som sa att ni brukar ha högre IQ än köttätare?

Nåja, då är väl den här snubben undantaget som bekräftar regeln, eller?
Senast redigerad av Drast 2008-08-11 kl. 21:42.
2008-08-11, 22:40
Medlem
Antevantes avatar
Fan vad tröttsam hela den här diskussionen är. Kan inte folk få äta vad fan de vill?
Givetvis ska djuren behandlas på ett vettigt sätt, det finns väl ingen vettig själ som vill plåga djuren.

Om nu köttproduktionen påverkar miljön får vi ju försöka lösa problemet på bästa sätt, precis som andra miljöpåverkande produkter (bilar mm) bör köttproducenterna försöka hitta lösningar på problemen.
Vi människor KOMMER att äta kött i all framtid, enbart löjligt att försöka stoppa det. Bättre och rimligare för alla parter att lindra skadorna i stället.

Människan står över djuren i näringskedjan och de är en del i vår kosthållning, inte märkligare än att rovdjur äter andra djur i naturen.

Så snälla rara, låt mig äta min mat och hålla den kost jag vill. Så får veganerna m.fl äta vad de vill..Peace on earth.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in