• 1
  • 2
2008-08-11, 15:29
Bannlyst
Varför skall inte jag få äta kött? Jag finner kött det godaste som finns att äta, djurkött givetvis.

Kan det hända att veganer i framtiden får stop på köttförsäljning? Vad kan man göra för att protestera mot veganernas djävulskap?
2008-08-11, 15:32
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Varför skall inte jag få äta kött? Jag finner kött det godaste som finns att äta, djurkött givetvis.

Kan det hända att veganer i framtiden får stop på köttförsäljning? Vad kan man göra för att protestera mot veganernas djävulskap?

Den nya klimatrelgionen backas ju upp av veganerna. Bla sägs det att kor släpper ut väldigt mycket gas ur sina rektum och att detta bidrar till global uppvärmning. Detta skulle mycket väl kunna leda till straffskatter på kött och att bara riktigt rika har råd att äta kött. Ev. köttransonering vem vet. Eller förbud.
2008-08-11, 15:35
Bannlyst
Hur vore det om man tar grönsaken ifrån veganen?

Hur vore det att hämnas på veganerna och säga att dom inte får äta grönsaker? Borde väl vara rättvist, varför angår det dom vad andra äter?

Jag vill inte betala en massa pengar för kött, kött är redan dyrt som det är nu.
2008-08-11, 15:38
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Hur vore det att hämnas på veganerna och säga att dom inte får äta grönsaker? Borde väl vara rättvist, varför angår det dom vad andra äter?

Jag vill inte betala en massa pengar för kött, kött är redan dyrt som det är nu.

Du får väl hitta på en egen relgion som klimatrelgionen som hävdar att kålrötter gör att jorden går under och kräva straffskatt på alla grönsaker.
2008-08-11, 15:40
Medlem
Det skulle inte gå, människan har ätit kött i alla tider. Det skulle vara ungefär som att förbjuda alkohol, icke genomförbart.
2008-08-11, 15:42
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsfkljf
Det skulle inte gå, människan har ätit kött i alla tider. Det skulle vara ungefär som att förbjuda alkohol, icke genomförbart.

Men straffskatter som i princip bara de rikaste kan äta det är fullt möjligt. Man kan motivera det på samma sätt som bensinskatten.
2008-08-11, 15:44
Medlem
WaRs avatar
Citat:

För att veganer har någon konstig föreställning om att människor är människor och djur är djur. Djuren är alla små söta kramgosedjur som inte har ens förmågan att vara elaka eller onda, medans vi människor är onda utnyttjande monster som bara förstör jorden och dödar massa oskyldiga djur.

Citat:

Absolut inte. Kött är en av våra största näringskällor, och veganerna (eller vad dom nu än vill slänga sig med för epitet) är i stor minoritet. Vad du kan göra är att påpeka deras bristfälliga resonemang och verklighetsuppfattning. Inte för att det skulle leda någonstans, men ändå.
2008-08-11, 17:55
Medlem
Khapis avatar
Citat:

Vilket inte kan klassas som ett vettigt argument oavsett var man står i debatten. Förklaring överflödig.
2008-08-11, 18:07
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Har aldrig kommit i kontakt med någon "vegan" har bara läst smått om det på nätet.
Veganer, punkare, mm mm det är väl roligt några år sen blir dom också vuxna.
2008-08-11, 18:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Den nya klimatrelgionen backas ju upp av veganerna. Bla sägs det att kor släpper ut väldigt mycket gas ur sina rektum och att detta bidrar till global uppvärmning. Detta skulle mycket väl kunna leda till straffskatter på kött och att bara riktigt rika har råd att äta kött. Ev. köttransonering vem vet. Eller förbud.

Jo kor fiser väldigt mycket, och fisar är nästan bara metangas vilket är en växthusgas.

Nu har forskare hitta bakterier i Kängurumagar, som man placerar i komagar så fiser dom nästan ingenting.
2008-08-11, 18:29
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo kor fiser väldigt mycket, och fisar är nästan bara metangas vilket är en växthusgas.

Nu har forskare hitta bakterier i Kängurumagar, som man placerar i komagar så fiser dom nästan ingenting.

Är detta sanning? Låter som en gudagåva.
2008-08-11, 19:56
Medlem
Om veganer verkligen vore sin "religion" trogna skulle dom endast äta självdöda djur och fallfrukt.
Senast redigerad av Drast 2008-08-11 kl. 20:12.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in