2008-08-11, 14:19
Awaiting Email Confirmation
Testishs avatar
De senaste dagarna har det ibland stått att batteriet inte laddas, trots att jag haft laddaren inkopplad. Jag har då vickat lite på sladden, I tron om att det bara varit glapp.

Men nu när jag tittade närmare så lade jag märke till att sladden var lite svart. När jag tittade så såg jag att sladden hade smält. Laddaren var så varm att jag fick ont.

Hur som helst så undrar jag om det kan vara mitt fel. Jag har nästan alltid laddaren ikopplad. Inte smart kanske?

Kan jag få en ny laddare? Datorn fick jag som present för ca 2 månader sedan.
Citera
2008-08-11, 14:28
Medlem
systems avatar
Om inte det är ett solklart garantiärende vet jag inte vad kriterierna är.
Citera
2008-08-11, 15:29
Medlem
smurfehs avatar
Ring Apple, 0771199519
Citera
2008-08-17, 13:49
Medlem
Samma fel uppstod på min Macbook för ett tag sen! Då hade jag haft den längre en ett år. Jag ringde och klagade och fick en ny laddare, även fast min garanti hade gått ut!
Citera
2008-08-17, 19:07
Medlem
Timjan256s avatar
Ett vanligt fel med Apples laddare. Ring till Apple och få en ny inom två dar - (kanske lägre tid eftersom det är UPS som levererar med sina konstiga leveransrutiner)
Citera
2008-08-17, 21:42
Awaiting Email Confirmation
Testishs avatar
Mycket riktigt - jag fick en ny gratis Detta var i torsdags så jag var lite slö med uppdateringen
Citera
2008-08-18, 00:23
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testish
Mycket riktigt - jag fick en ny gratis Detta var i torsdags så jag var lite slö med uppdateringen
Låter bra.

Apple brukar vara duktiga på att skicka nya saker om något strular.
Mitt batteri strulade en gång (fick bara ut halva batteritiden )och då skickade de mig ett nytt samtidigt som jag fick behålla det gamla. Perfekt att ha som reservbatteri även om man bara får ut runt 2 timmar.
Citera
2008-08-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Låter bra.

Apple brukar vara duktiga på att skicka nya saker om något strular.
Mitt batteri strulade en gång (fick bara ut halva batteritiden )och då skickade de mig ett nytt samtidigt som jag fick behålla det gamla. Perfekt att ha som reservbatteri även om man bara får ut runt 2 timmar.

Du måste haft tur då! Batterier är ju dyra med! Dom har ju en policy nu att alltid plocka hem den trasiga/defekta komponenten när dom skickar ut en ny.
Citera
2008-08-18, 16:28
Medlem
Menas avatar
Hoppas att de blir en lösning på detta nu när de nya släpps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in