2008-08-10, 21:47
Bannlyst
Hallå alla kunniga.
Jag har precis bytt till mig en bmw 520 med en blaupunkt cdstereo, tror det är en stereo som satt i orginal i bmw:n. i vilket fall som helst är det en sådan stereo som man sätter i ett kodkort i på en liten platta som sticker ut ur stereon sen trycker man in det. När man tryckt in det komme det upp 4 vågräta streck på displayen ungefär som den väntar på en kod men det händer inget om man trycker på siffrorna strecken är bara kvar. Någon som har något tips på vad som kan vara fel eller vad det är man ska göra!??
Fråga gamla ägaren går inte för han har bara haft bilen avställd och har ingen aning och ägaren innan dess kom inte ihåg hur den funkade.
Så snälla om någon vet hjälp mig, det är så tyst i bilen!
Citera
2008-08-10, 21:49
Medlem
BlackSmokes avatar
Alltså köp en ny stereo kostar inte många hundringar
Citera
2008-08-10, 22:42
Bannlyst
Jamen jag gillar min blaupunkt orginal, sen kan jag inte koppla in en bilstereo själv så kom igen nu och hjälp mig, uppskattar det verkligen!
Citera
2008-08-11, 00:01
Medlem
TeEsErs avatar
I vanliga fall behöver man bara sätta i kortet så går stereon igång men i ditt fall har antagligen strömmen varit bruten och då vill den ha en fyrsiffrig kod inslagen också. Kanske har bilen fått nytt batteri eller något annat arbete har gjorts som har krävt att man kopplar bort batteriet.

Kolla i alla manualer och papper du har till bilen. Hittar du inget så köp en ny stereo för ett par hundringar. Så bra är inte din gamla. Det satt väl bara sådana där i de snålt utrustade vagnar som inte hade integrerad stereo (om det är en nyare årsmodell dvs).

Den gamla stereon har förhoppningsvis ISO-kontakt och då tar det två minuter att byta. Det brukar inte kosta mycket att få det gjort när du köper ny radio.

/T
Citera
2008-08-11, 00:49
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av integrity
När man tryckt in det komme det upp 4 vågräta streck på displayen ungefär som den väntar på en kod men det händer inget om man trycker på siffrorna strecken är bara kvar.

Jag gissar(!) att fel kod har tryckts in för många gånger så att stereon tillfälligt har spärrats. En Blaupunkt jag har uppför sig enligt uppgift på samma sätt i sådana situationer. Lösningen är i så fall att lämna stereon påslagen i åtminstone en timme, sedan skall det gå att knappa in koden.

Känner du inte till den rätta koden så går det (åtminstone med Blaupunktar utan kodkort) att räkna ut den utifrån stereons serienummer med hjälp av vissa datorprogram:
https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in