• 1
  • 2
2008-08-10, 20:56
Medlem
Jag tog 400mg antabus i fredags?
Är det möjligt att man kan dricka på det alls?
Jag har blodtryckssänkade medel oxå. Så om jag skulle ta det kanske det skulle kunna gå eller???
Citera
2008-08-10, 20:58
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitojo
Jag har blodtryckssänkade medel oxå. Så om jag skulle ta det kanske det skulle kunna gå eller???

Så jävla trött på dina jävla trådar. För det första, när du påbörjar en Antabuskur vet du precis vad följderna blir om du dricker och har Antabus i kroppen. Två, gå in på www.fass.se och kolla upp exakt alla komplikationer du får om du dricker när du har Antabus i kroppen.

Pajas.
Citera
2008-08-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Så jävla trött på dina jävla trådar. För det första, när du påbörjar en Antabuskur vet du precis vad följderna blir om du dricker och har Antabus i kroppen. Två, gå in på www.fass.se och kolla upp exakt alla komplikationer du får om du dricker när du har Antabus i kroppen.

Pajas.

Ja jag är väl medveten, men det har ju gått nästan tre dagar liksom!
Citera
2008-08-10, 21:15
Medlem
rohyps avatar
Citat:

Och du vet det, Fass vet det, jag vet det, läkaren vet det, Antabus är absolut inte ur kroppen efter cirkus 72h. 72h är dessutom en felaktig siffra då det inte gått tre dagar.
Citera
2008-08-10, 21:18
Bannlyst
Citat:

Du tar väl Antabus pga att du har problem med alkohol eller? Om så är fallet. Så har jag ett fint tips. Lös upp en till Antabus i ett glas vatten och drick upp den. Då slipper du fundera på alkohol och är tvungen att ta det lugnt. Gör så enligt receptet som läkaren ordinerat. I långa loppet så blir suget mindre och mindre påtagligt. När det helt har släppt så kan du njuta av livet utan vingelvatten.

Om du skiter i mitt råd och "festar" till det ändå. Så kan jag tala om att du antagligen kommer att må rejält dåligt med ett ansikte som ett stoppljus och svår hjärtklappning eller ännu värre symtom. Det sliter också hårt på levern om man blandar Antabus med alkohol.
Citera
2008-08-10, 22:41
Medlem
mosbrickas avatar
nu har jag inte läst dina inlägg från början. men som intagen o man ska ha permission så fick jag alltid antabus. jag tog o sen spydde jag upp det strax igen. övervakning du vet. fick lite känningar, men det var bara att festa på. dettta hjäper säkert inte dig. men jag fick skriva av mig iaf.
Citera
2008-08-10, 22:47
Jag tog en gång 400 mg Antabus på förmiddagen. Drack tre folköl på kvällen o blev helt röd i huvudet...

Annars, när jag gick på Antabus, så kunde jag ta 200 mg på förmiddagen o sedan dricka mycket dagen efter. Men jag har ett fel på min lever så jag bryter ned vissa substanser extremt fort.
Citera
2008-08-11, 02:14
Medlem
beastieboy99s avatar
Så Här Gör Du!

Så här gär du.
Ge fan i att käka kolhydrarter under hela dag, åk på apoteket och köp en massa antihistaminer. Sen vore det bra om du fick
tag på såna här kortisontabbletter som hundar får när dom blir ormbitna. Samnd blodtryckssäkande tabletter... Clearseyes är ju också bra att tillgå..

Sen dricker du bara rödvin unser hela kvällen, det är tydlen nåt ämne i rödvin som det tar bort lite effekten... Första glaset ska du bara häla i dig så fort som möjligt, komminera mes blodtrykssänckande och antihistaminer i mängder.

Sen när det värsda hettat utslagen börjat lägga sig är det bara att körta. men inget smådrickande, utan sopa i dig glasen på en gång! Och glöm inte antihistaminenrna. Blodtryckstabletterna tycker jag ävän du kan ta inannn du går och lägger dig, annars kan du vakna med en hjälva hjärtklappning ocg tro att du ska dö...

Försök bara undvika söta drinkar och dyligt, av nån jävla andledning så bli man antabuseffekten mycket starkar av söta drinkar och söcker....

Hör gärna av dig hur det gåt och om du vill ha fler tips!

/peace
(modalpredikningarna kan vi väl försöka ta i en annan tråd, tack på förhand!)

On topic, det rä nog ingra problem att dricka på 400 mg. Tog 800 mh 4 /veckan, ochvisst, ibland måste man väl inte som en prins direkt... Men det funkade ju rätt hyfsat ibland...
Senast redigerad av beastieboy99 2008-08-11 kl. 02:30.
Citera
2008-08-11, 02:32
Medlem
GaiNs avatar
Man kan ju "dricka igenom antabus" så att säga, dvs att man dricker, får symptom och fortsätter dricka, efter ett tag försvinner symptomen. Ingenting jag skulle ge mig på.

Sedan har jag hört att askorbinsyra i viss mån ska neutralisera skiten. Hurvida det är riktigt låter jag vara osagt. Jag tänker då inte testa bara för att kolla om det gick. :-p

Må väl
GaiN
Citera
2008-08-11, 02:37
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Man kan ju "dricka igenom antabus" så att säga, dvs att man dricker, får symptom och fortsätter dricka, efter ett tag försvinner symptomen. Ingenting jag skulle ge mig på.

Sedan har jag hört att askorbinsyra i viss mån ska neutralisera skiten. Hurvida det är riktigt låter jag vara osagt. Jag tänker då inte testa bara för att kolla om det gick. :-p

Må väl
GaiN

Det där med att dricka sig genom antabus funkar faktiskt, bara man inte drickler så mycket söt. Men man sätter sig ju gärna hemma och förföstar tills det världsa har lagt sig om man säger så, man vill ju inte gätna gå på en förfrst och se ut som om man just fåt en napalmbomb i huvudet...
Citera
2008-08-11, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp

Pajas.

Shit, killen har 13 inlägg och du lyckas ändå bli så jävla trött på honom. Skulle du inte bara kunna skita i att läsa dom eller iaf bry dig om nåt som spelar nån roll?
Senast redigerad av youdontknowme 2008-08-11 kl. 03:19.
Citera
2008-08-11, 03:26
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:

Då dår för väl ta och chansa då, vad är det värsts som kan hända???? Du lär ju inte dö av det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in