2008-08-11, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Då dår för väl ta och chansa då, vad är det värsts som kan hända???? Du lär ju inte dö av det?

Man kan visst dö om man tar Antabus och dricker alkohol samtidigt. Det är säkert rätt ovanligt men det finns en sådan risk.
Citera
2008-08-11, 08:44
Awaiting Email Confirmation
Pepcid duo och clarityn gör att man kan dricka på antabus. Alkoholen bryts ned till acetaldehyd i levern och antabuset hindrar ett enzym som bryter ned detta. Acetaldehyd är giftigt och kroppen reagerar på höga nivåer med att frisätta histaminer som vid en allergisk reaktion.

Vissa asiater saknar förmågan att bryta ned acetaldehyd snabbt nog och dessa får en "antabus-reaktion" av att bara dricka en lättöl.

Vissa människor som inte lätt får allergiska reaktioner kan dricka på antabus utan reaktion, men det är viktigt att poängtera att acetaldehydnivårerna fortfarande blir höga och det kan vara väldigt giftigt för kroppen.

Förövrigt så kan man dricka antabus av andra anledningar än att man vill sluta med alkohol, t.ex som villkor i en villkorlig frigivning eller i samband med fotboja or whatever så alla jävla moraltanter kan ju hänga i pk-forumet i stället för "övriga droger".
Citera
2008-08-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitojo
Jag tog 400mg antabus i fredags?
Är det möjligt att man kan dricka på det alls?
Jag har blodtryckssänkade medel oxå. Så om jag skulle ta det kanske det skulle kunna gå eller???

ät fyra tomater..dom binder antabus molekylerna.
Citera
2008-08-11, 09:10
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15

Det där har jag svårt att tro på. Vad för "antabus-molekyler"? Effekten av disulfiram efter man har ätit det ett tag ligger kvar över en vecka. Har svårt att tro att man kan rena sig genom att käka ett par tomater. Det finns ingen litteratur som stödjer det påståendet.

Egen erfarenhet eller är det någonting du hört?

Disulfiram hämmar CYP450 men även disulfiramets metaboliter är aktiva och hämmar även dem acetaldehyd hydrogenas. Det är inte disulfiramet utan just dessa aktiva metaboliter som stannar kvar i kroppen under lång tid.
Citera
2008-08-11, 10:02
Medlem
ChrisAofCourses avatar
Ättika

Jag har hört någongång att man kan dricka ättika för att neutralisera antabusen. Men jag vet inte om detta stämmer???

E det någon mer som hört / vet detta?
Citera
2008-08-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGanja
Det där har jag svårt att tro på. Vad för "antabus-molekyler"? Effekten av disulfiram efter man har ätit det ett tag ligger kvar över en vecka. Har svårt att tro att man kan rena sig genom att käka ett par tomater. Det finns ingen litteratur som stödjer det påståendet.

Egen erfarenhet eller är det någonting du hört?

Disulfiram hämmar CYP450 men även disulfiramets metaboliter är aktiva och hämmar även dem acetaldehyd hydrogenas. Det är inte disulfiramet utan just dessa aktiva metaboliter som stannar kvar i kroppen under lång tid.

ja..exakt hur det fungerar vet jag inte men när jag jobbade på ett behandlingshem så var tomater ett välkänt begrepp. dom påstod att det funkade med en si sådär tre fyra stycken.
Citera
2008-08-11, 11:29
Citat:
ja..exakt hur det fungerar vet jag inte men när jag jobbade på ett behandlingshem så var tomater ett välkänt begrepp. dom påstod att det funkade med en si sådär tre fyra stycken.

Jahapp, ballt om det funkar! Billigare än pepcid + anthistaminer. Menar bara att jag tycker att det borde finnas nämnt någonstans då antabus funnits sedan -70 talet. Men det kan mycket väl vara svenska missbrukare som kommer med banbrytande upptäckter. Svenskar är ju som bekant långt fram när det gäller medicinsk forskning...
Citera
2008-08-11, 11:51
Medlem
No_Mores avatar
Citat:

Gnida en halv potatis mot pannan och gräva ned potatisen bakom ett rött uthus en regnig dag då?

Det låter lite som mormors huskurer anno 1612.
Citera
2008-08-11, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av No_More
Gnida en halv potatis mot pannan och gräva ned potatisen bakom ett rött uthus en regnig dag då?

Det låter lite som mormors huskurer anno 1612.

Underskatta aldrig alkisar. Eller jo förresten..
Citera
2008-08-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGanja
Jahapp, ballt om det funkar! Billigare än pepcid + anthistaminer. Menar bara att jag tycker att det borde finnas nämnt någonstans då antabus funnits sedan -70 talet. Men det kan mycket väl vara svenska missbrukare som kommer med banbrytande upptäckter. Svenskar är ju som bekant långt fram när det gäller medicinsk forskning...

ha ha ha! ja precis..det bästa är naturligtvis om man avstår helt från alkohol när man käkar Antabus. jag själv skulle aldrig ta såna risker..hjärtflimmer är inget man strävar efter.
Citera
2008-08-11, 15:17
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Shit, killen har 13 inlägg och du lyckas ändå bli så jävla trött på honom. Skulle du inte bara kunna skita i att läsa dom eller iaf bry dig om nåt som spelar nån roll?

Men att starta två-tre patetiskt meningslösa trådar för man sitter ute i skogen och har det tråkigt är ju inte roligt. Kanske jag skall starta en tråd om det går att dricka tre helrör efter ett kilo Tramadol?
Citera
2008-08-11, 15:46
Medlem
AntiAliass avatar
Japp det är fullt möjligt att dricka sig igenom antabus-barriären men varför utsätta sig för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in