2008-08-10, 20:19
Medlem
Eyeopeners avatar
Detta kanske är en idiotisk fråga för vissa, men jag har sökt som en galning på forumet och inte hittat nån speciell tråd eller Faq om hur man tar sitt knark nasalt.

Detta kanske kommer och är en naturlig grej för vissa knarkare som umgås mycket med andra knarkare, men för oss svenssons som knarkar i smyg och inte har hängt i värsta knarkar kretsarna i hela sitt liv så kan en sådan enkel sak som att ta grejerna i näsan vara svårt.

Jag tycker jämt att det kommer in en del i halsen eller att en del ramlar ur näsan när jag försöker. Nu är det främst tabletter som jag tar nasalt och dessa krossar jag ju alltid nogrant först i min mortel, sedan drar jag ihop det till en liten lina och tar ett avklippt sugrör och suger in det med (har sällan kontanter på mig).

Finns det nån här som skulle kunna ge några allmäna tips eller skriva en enkel guide för nasalt intag så skulle jag bli väldigt glad och säkert många andra som inte vågar erkänna att dom är dåliga på att ta det i näsan.

Känner iof själv att jag blir bättre med tiden, andas som vanligt i sugröret men ibland händer det endå att en del kommer för långt in eller direkt ner i lungorna och det känns bara jobbigt och som slöseri.
Citera
2008-08-10, 21:30
Bannlyst
Herregud vet du inte hur man andas så tycker jag inte att du ska ta någon drog överhuvudtaget. Har du aldrig varit förkyld och harklat dig och dragit upp snor i näsan? Eller är du en sån som alltid har en näsduk när du snyter dig?
Senast redigerad av Trine 2008-08-10 kl. 21:36.
Citera
2008-08-10, 22:04
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trine
Herregud vet du inte hur man andas så tycker jag inte att du ska ta någon drog överhuvudtaget. Har du aldrig varit förkyld och harklat dig och dragit upp snor i näsan? Eller är du en sån som alltid har en näsduk när du snyter dig?

Tänkte mig mer om det fanns några enkla tricks eller tips som tex att man skall ha det man suger i en viss bit in i näsan eller inte så långt in och liknande.

Så som jag tar grejer i näsan nu funkar bra iof, men eftersom jag aldrig sett någon göra det så skulle jag villja ha lite småtips å sånt. Kanske nått som man har missat som underlättar.
Citera
2008-08-10, 23:27
Medlem
Sei´taers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Detta kanske är en idiotisk fråga för vissa, men jag har sökt som en galning på forumet och inte hittat nån speciell tråd eller Faq om hur man tar sitt knark nasalt.

Detta kanske kommer och är en naturlig grej för vissa knarkare som umgås mycket med andra knarkare, men för oss svenssons som knarkar i smyg och inte har hängt i värsta knarkar kretsarna i hela sitt liv så kan en sådan enkel sak som att ta grejerna i näsan vara svårt.

Jag tycker jämt att det kommer in en del i halsen eller att en del ramlar ur näsan när jag försöker. Nu är det främst tabletter som jag tar nasalt och dessa krossar jag ju alltid nogrant först i min mortel, sedan drar jag ihop det till en liten lina och tar ett avklippt sugrör och suger in det med (har sällan kontanter på mig).

Finns det nån här som skulle kunna ge några allmäna tips eller skriva en enkel guide för nasalt intag så skulle jag bli väldigt glad och säkert många andra som inte vågar erkänna att dom är dåliga på att ta det i näsan.

Känner iof själv att jag blir bättre med tiden, andas som vanligt i sugröret men ibland händer det endå att en del kommer för långt in eller direkt ner i lungorna och det känns bara jobbigt och som slöseri.

Det är precis så man gör!
Citera
2008-08-11, 01:07
Medlem
Chuckeys avatar
Får man fråga varför du snortar dina tabletter? Inte många tabletter som ger bättre effekt i näsan.
Hur du snortar? Andas in skiten bara. Dra inte in linorna skithårt som dom gör på film då får du bara ner skiten i halsen/magen. Inte fan drar man ner skiten i lungorna?!
Citera
2008-08-11, 16:29
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener

Att inte dra upp linan/linorna för hårt och fort i näsan är ju alltid ett tips .. det ska ju hamna på slemhinnorna och inte ner i halsen ..
Och att efter ha dragit i sig linan/linorna så kan man trycka ihop "näsvingarna", typ hålla för näsan och gnugga lite tills man känner att det inte längre har en förmåga att rinna ner i halsen ..
Att inte trycka in röret/sedeln för långt in men inte för kort in heller .. är ju ett tips .. du får prova dig fram .. efter några gånger hittar du rätt och då sitter kunskapen precis som man lär sig cykla.

En polare till mig brukar lägga sig på rygg i sängen med huvudet utanför kanten när han känner att det är på väg ner i halsen ..
Att inte vara täppt i näsan eller för snorig är väl bra att ha i åtanke ..

Lycka till!

/Maria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in