• 1
  • 2
2008-08-10, 14:47
Medlem
swaavads avatar
Hur får man bort ett inkletat tugumi från bilsätet ?
Tack på förhand
Citera
2008-08-10, 14:51
Medlem
Magnums avatar
Du får bort tuggumifläckar genom att frysa dem. Lägg en påse med isbitar på fläcken. Sedan är det bara att skrapa bort tuggummit. Använd ren alkohol om det finns någon rest kvar. På hårda ytor kan du använda suddgummi. Ett annat sätt att få bort tuggummit är att trycka en bit sandpapper mot fläcken och stryka (från avigsidan) med varmt järn.
Citera
2008-08-10, 20:00
Medlem
TeEsErs avatar
Kylspray funkar också, blir inte lika kladdigt som med isbitar i påse (och kondens) ibland blir.

/T
Citera
2008-08-10, 23:17
Medlem
swaavads avatar
tack

tack för tipsen, var får jag tag på kylspray ?
Citera
2008-08-11, 00:04
Medlem
TeEsErs avatar
I min träningsväska finns en flaska. Men annars finns det på Biltema, Clas Ohlson, elektronikaffärer och sportaffärer.

/T
Citera
2008-08-11, 11:07
Medlem
rebbans avatar
Som sagt innan funkar det ofta med kylspray som du hittar på vissa mackar annars på biltema eller dylika butiker.
Citera
2008-08-11, 13:26
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Om allt annat felar, töm en kolsyresläckare.
Citera
2008-08-11, 18:56
Medlem
swaavads avatar
köpte kylspray på sportaffär och absolut kvarting på bolaget. mycket spray och mycket sprit och sen skrapa med tunn metallbricka eller nåt, mera sprit och sedan torka av med spritindränkt papper. fungerade skitbra. skall tilläggas att tuggumit var rejält insmält och intorkat i dynan. rekommenderas. tack för hjälpen.
Citera
2008-08-11, 20:33
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaavad
köpte kylspray på sportaffär och absolut kvarting på bolaget. mycket spray och mycket sprit och sen skrapa med tunn metallbricka eller nåt, mera sprit och sedan torka av med spritindränkt papper. fungerade skitbra. skall tilläggas att tuggumit var rejält insmält och intorkat i dynan. rekommenderas. tack för hjälpen.

Haha! Köpte du sprit på systemet, när du hade för avsikt att använda det som rengöringsmedel? Varför köpte du inte T-röd eller isopropanol som är mycket billigare och bättre som rengöringsmedel?
Citera
2008-08-12, 00:50
Medlem
swaavads avatar
tänkte inte på t-dojja, naturligtvis skulle jag köpt det !
Men vad är ispropanol för nåt och vad använder man det till ?
Citera
2008-08-12, 11:59
Medlem
TeEsErs avatar
Isopropanol är ett lösningsmedel som används för att tvätta rent, rengöra elektronik och sånt. Luktar rätt starkt och avdunstar snabbt utan att lämna några rester.

Det hade nog funkat med eventuell flickväns nagellacksborttagnings-aceton också.

/T
Citera
2008-08-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swaavad

SPRITMISSBRUK!
Vet inte om det är för jag är trött men jag skrattade fan en kvart, tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in