Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-10, 02:18
Medlem
Jo, har haft en dator nu ett tag och har funkat lite sådär, men nu har ett ganska svårt problem kommit upp och skulle uppskatta om FB kunde hjälpa mig nu till problemet.

Igår så försökte jag starta datorn och det gick inte alls bra, för jag kom bara till Windows Xp logan där den bara laddade och laddade, efter ett tag slutade den ladda och jag trodde det funkade, men tyvärr. Jag kom då till felsäkert läge och försökte starta windows med felsäkert läge men inte ens det funkade. Undrar vad jag kan göra förutom att formatera om den? Det är en SATA hårddisk om det skulle vara bra att veta
Citera
2008-08-10, 02:19
Bannlyst
Samma hände mig, jag formaterade skiten efter 1 veckas kamp.
Citera
2008-08-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddle
Samma hände mig, jag formaterade skiten efter 1 veckas kamp.

Låter inte alls kul
Men en annan sak är att jag bryr mig inte om att formatera just om datorn, men det finns en VÄLDIGT viktig mapp på 4gb som jag verkligen behöver, hade den på den andra datorn, den stationära men slängde den i papperskorgen och tömde den utan att tänka mig för, finns det inget sätt att kunna ta tillbaka den?
Citera
2008-08-10, 02:46
Medlem
Wildenlols avatar
Prova sätta hårddisken i en annan burk och säkerhetskopiera den...
Citera
2008-08-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildenlol
Prova sätta hårddisken i en annan burk och säkerhetskopiera den...

Men tror du inte att problemet ligger i hårddisken eftersom den inte går längre än xp logan?
Citera
2008-08-10, 03:15
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartless
Men tror du inte att problemet ligger i hårddisken eftersom den inte går längre än xp logan?
precis därför som du ska prova sätta disken i en annan dator (med windows på sig) och kopigera det som går så att den inte behöver självdö när windows laddas.
Citera
2008-08-10, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
precis därför som du ska prova sätta disken i en annan dator (med windows på sig) och kopigera det som går så att den inte behöver självdö när windows laddas.

Finns det inga andra vägar att ta? fick höra av en kompis att man skulle lägga in installations skivan och trycka R så att den repareras sen skulle man trycka KÖR och skriva chkdsk /f sen skulle den funka igen, men problemet är att jag inte kommer så långt att jag kan komma in på KÖR och skriva det
Citera
2008-08-10, 04:16
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartless
Finns det inga andra vägar att ta? fick höra av en kompis att man skulle lägga in installations skivan och trycka R så att den repareras sen skulle man trycka KÖR och skriva chkdsk /f sen skulle den funka igen, men problemet är att jag inte kommer så långt att jag kan komma in på KÖR och skriva det
om det är ett hårdvaruproblem rekommenderar jag dig att leta upp en annan dator att flytta över filerna till istället för att köra en temporärfix som sedan leder till att hela skiten brakar samman så att du sedan inte kan rädda ett piss från den.
Citera
2008-08-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
om det är ett hårdvaruproblem rekommenderar jag dig att leta upp en annan dator att flytta över filerna till istället för att köra en temporärfix som sedan leder till att hela skiten brakar samman så att du sedan inte kan rädda ett piss från den.

du har nog rätt, även när jag har försökt reparera den så funkar det inte, den funkar ett tag tills det kommer en text där det står något i stil som " 76417 MB hårddisk 0 på Id 0 på buss 0 på iastor undersöks... " sen händer inget efter det
Senast redigerad av heartless 2008-08-10 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in