2008-08-09, 23:08
Medlem
sandra_ns avatar
Har ett sjukt problem..

Under åååår har jag sparat och sparat.. sparat och sparat.. oj vad mycket! jag gör en backup så går jag igenom det sen... oj! måste ha plats.. aaa... köper en av den nya diskarna, de är ju uppe i grymma 850MB!... och vad mycket, aja.. jag gör en backup så lägger jag den här.. ajdå.. måste ha mer plats! men nu har det kommit diskar på 6.4 GB! 2300 kr eller vad den gick på.. aja.. måste ha. men gud vad mycket detta blev... :S nåja.. jag gör en backup så länge..
tiden gick och gick... oj vad diskarna har gått ner.. 1 TB för 1600kr.. den tar jag.. har så lite plats.. och så gick tiden..

Så nu sitter jag med nästan 4TB för (utom de nya sakerna som säkert är över 1TB det med) med backuper och backuper av SKIT!

Slog mig tanken att bara ta bort allt... men jag kan inte! För mitt i all skit så finns en microprocent som är viktigt som jag inte får ta bort!

Mycket av dessa 4TB är kopior på kopior.. och mellan dem så ligger lite nytt som inte finns i den andra backupen..

JAG KAN INTE VARA ENSAM!!

Såå... det måste alltså finnas något program som kan söka igenom allt skit och leta efter dubbletter av filer och sen ta bort en eller flera av dem!

Vill bara ha en kopia av allt skit på en disk.. sen glömmer jag den tills jag behöver något.

Hade ett program innan som var helt ok, den hittade dubbletter, la dem i en lista som jag sedan kunde ta bort den fil jag ville. Jätte bara.. men inte om man har 4TB! Jag vill ha detta automatiskt..

Vilket är det ultimata programmet för en idiot som mig...
Citera
2008-08-09, 23:11
Medlem
eXklusivts avatar
WinXP manager är ett helylle program! Perfekt till att ta bort dubletter och rensa datorn på skit!
EDIT: Ojj hoppsan. Men jag tror det finns WinVista Manager också, kan leta lite vänta.

http://www.winxp-manager.com/
Kolla där
Senast redigerad av eXklusivt 2008-08-09 kl. 23:17.
Citera
2008-08-10, 00:06
Medlem
Barbafettos avatar
Helt automatiskt kanske är lurigt...

Jag har provat ett som heter "Doublekiller" som var rätt ok..

Det listar alla dubletter och så väljer man att markera alla "nummer 2" av dubletterna och sen ta bort..

Bäst att kolla manuellt iaf..

Ett tips oavsett vilket program du än tar är väl att inte ta alla dina diskar på en gång..

Ta dem en och en först och sen när du gjort det tar du hela systemet.

Kanske kan man också ta t.ex bilder först, sen filmer eller dokument eller så för att få det lite mer överskådligt..

Doublekiller är freeware f.ö.
Citera
2008-08-10, 02:53
Medlem
Wildenlols avatar
BitDefender har en sådan funktion har jag för mig. Man väljer var man har sina backuper sen så tar den bort allt utom de nyaste versionerna av filerna.
Citera
2008-08-10, 10:16
Medlem
sandra_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
http://www.winxp-manager.com/
Kolla där
Håller på att kolla på detta prog. tnx.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Doublekiller är freeware f.ö.
DÄR var programmet jag tag testade innan. Löjligt enkelt namn.. allt gjort för att inte komma ihåg. I värsta fall få man ta detta sättet om inget annat funkar.. tidskrävande, men bevisat (för mig) att det funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildenlol
BitDefender...
Kollade lite snabbt på det. Och det är ett komplett AV prog. Har redan AV, sy vet inte om det kan funka... men tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in