2012-01-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-life
Har inte fått någon diagnos men jag är alltid trött och är även vit bak på tungan... Ska få tillbaka mina prover på torsdag, jag hoppas det är någon allergi så man kan få medicin mot det!

Är jag den enda som är TÄPPT i näsan? Känns som alla här upplever det motsatta, dvs rinnande näsa

Nej jag ä också täppt i nästan konstant. Vissa dagar är värre än andra.

Är det någon annan som har sjuk muskeltrötthet? Under 3 månaders tid har jag knappt orkat gå i trappen vissa dagar. Det är ungefär som att jag har hela min kroppsvikt i en ryggsäck när jag går i trappen så benen blir helt slut direkt. Samma känsla får jag i armarna för småsaker som t ex att dömma diskmaskin.
Citera
2012-01-11, 06:39
Medlem
Citat:
Har inte fått någon diagnos men jag är alltid trött och är även vit bak på tungan... Ska få tillbaka mina prover på torsdag, jag hoppas det är någon allergi så man kan få medicin mot det!

Är jag den enda som är TÄPPT i näsan? Känns som alla här upplever det motsatta, dvs rinnande näsa

För mig mig är jag mest täppt och igensvullen i näsan under natten. På dagen i princip snorig jämnt.
Därför skrev "experterna" läs inkompetenta läkare direkt ut Nasonex, Pulimcort och Bricanyl....
Utan ha utfört ett endaste allergitest....

Dessa tre preparat hjälpte inte ett dyft! det slutade med att jag blödde näsblod titt som tätt.
Berättade det för min läkare och fick då beskedet att det berodde minsann inte på Nasonexen utan på handhavande fel! Du skall spruta i vänster näsborre med höger hand och tvärt om vänster hand i höger näsborre

Ännu en dag i Zoombiens tecken....somnade halv fyra och vakande nyss...
Citera
2012-01-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappiboxorna
För mig mig är jag mest täppt och igensvullen i näsan under natten. På dagen i princip snorig jämnt.
Därför skrev "experterna" läs inkompetenta läkare direkt ut Nasonex, Pulimcort och Bricanyl....
Utan ha utfört ett endaste allergitest....

Dessa tre preparat hjälpte inte ett dyft! det slutade med att jag blödde näsblod titt som tätt.
Berättade det för min läkare och fick då beskedet att det berodde minsann inte på Nasonexen utan på handhavande fel! Du skall spruta i vänster näsborre med höger hand och tvärt om vänster hand i höger näsborre

Ännu en dag i Zoombiens tecken....somnade halv fyra och vakande nyss...

Själv fick jag Desonix men kan inte påstå att det hjälper nåt särskilt.
Har du också stora problem med sömnen? Jag somnade vid 2 och vaknade vid 5.
Citera
2012-01-11, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepenoob
Själv fick jag Desonix men kan inte påstå att det hjälper nåt särskilt.
Har du också stora problem med sömnen? Jag somnade vid 2 och vaknade vid 5.

Om! har inte fått ordentlig sammanhängande sömn sedan 18 maj...
Har fått allt från Imovane, Propavan (hugaligen vilket råttgift) och senast Nitrazepam som faktiskt funkar. Är bara rädd att bli beroende så därför lite återhållsam och använder när det är som allra värst.
Citera
2012-01-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappiboxorna
Om! har inte fått ordentlig sammanhängande sömn sedan 18 maj...
Har fått allt från Imovane, Propavan (hugaligen vilket råttgift) och senast Nitrazepam som faktiskt funkar. Är bara rädd att bli beroende så därför lite återhållsam och använder när det är som allra värst.

Oh fy fan va länge. Jag har bara haft sömnproblemen sen slutet av November.
Jag kan gå och lägga mig och må skitdåligt och känner att jag bara vill sova men
ändå så kan jag ligga vaken i timmar och ofta är jag sen vaken hela natten.
Ju längre tiden går sen så blir jag så trött så jag inte kan hålla ögonen öppna och slumra till några timmar i fåtöljen.
Kan stundtals somna sen på kvällen men då blir det lätt som inatt att jag somnar 2 och vaknar 5.
Citera
2012-01-11, 11:49
Medlem
Jag har fått samma mediciner som er.. kortisonsprayer, bricanyl. Jag skulle kunna sova 10 timmar utan problem. Jag hade kunnat gå och träna musklerna utan problem, för dem har massor med kraft. Dock känner jag hela tiden en trötthet, men inga problem med sömnen..
Citera
2012-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Du är inte personlig tränare?

tänkte med tanke på namnet

Jo, jag är lic personlig tränare. Studerar just nu till Hälsocoach på högskolan. Får se hur det går med allting. Känner att jag bara vill ha en diagnos på skiten jag har.
Senast redigerad av PTAndreas 2012-01-11 kl. 12:08.
Citera
2012-01-11, 12:10
Medlem
Någon mer som är uppsvullen i någon av körtlarna i halsen? Hur såg era slemmhinnor ut(röntgen undersök.)?
Citera
2012-01-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTAndreas
Jag har fått samma mediciner som er.. kortisonsprayer, bricanyl. Jag skulle kunna sova 10 timmar utan problem. Jag hade kunnat gå och träna musklerna utan problem, för dem har massor med kraft. Dock känner jag hela tiden en trötthet, men inga problem med sömnen..

Då är du i samma läge som jag var innan jag blev sjukskriven. Jag var trött och hade hela tiden slem i halsen och även täppt i näsan. Jag både jobbade och tränade men kände att jag inte riktigt var i toppform när jag t ex spelade innebandy. Sen efter ett innebandypass kände jag mig lite tröttare än vanligt och dagen efter mådde jag riktigt kasst(12 Oktober). Ända sen dess så har jag inte haft nån ork alls och jag orkar knappt gå i trappen (känns som jag har min egen kroppsvikt i en ryggsäck) och jag blir väldigt lätt anfådd.
Citera
2012-01-11, 13:15
Medlem
Citat:
Någon mer som är uppsvullen i någon av körtlarna i halsen? Hur såg era slemmhinnor ut(röntgen undersök.)?
Mycket vanligt så är lymfkörtlarna titt som tätt svullna
Citera
2012-01-11, 13:19
Medlem
MLP5s avatar
Citat:

När jag hade TWAR så var "dessa" oerhört uppsvällda, fast bara på ena sidan.
Citera
2012-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
När jag hade TWAR så var "dessa" oerhört uppsvällda, fast bara på ena sidan.

Ja det är samma med mig. Endast på högra sidan.. Hur länge var du sjuk i TWAR? Vilken medicin hjälpte dig? Känner du av det än idag?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in