• 1
  • 2
2008-08-09, 20:34
Moderator
Humbugs avatar
Satt och läste lite om Galenskaparna och After Shave och slogs av tanken på att det var ett tag sen de gjorde någon gemensam produktion.
Tror inte att de lyckats upparbeta någon nämnvärd förmögenhet som räcker till att försörja dem år efter år, så frågan är vad de egentligen lever av nu för tiden?

Detta gäller i allra högsta grad andra kändisar ute i landet. Är det a-kassa för hela bunten som gäller?
Citera
2008-08-09, 20:42
Medlem
daphoxs avatar
Japp. Många kändisar stämplar mellan jobben. Mycket stämplande blir det...
Citera
2008-08-09, 21:02
Medlem
skeggbiffs avatar
underbart

Citat:
Ursprungligen postat av daphox
Japp. Många kändisar stämplar mellan jobben. Mycket stämplande blir det...
HAHAHAH, jo men dom lär ha lite jobb vid sidan av, tex radio reklam, tv reklam i andra länder osv... annars langar dom vitt..
Citera
2008-08-09, 21:07
Medlem
brianmolkos avatar
Farbror Frej håller ju på med nåt soloskådespel nu
Citera
2008-08-09, 21:15
Medlem
najass avatar
Det kanske inte är riktigt det du är ute efter men som småbarnsförälder sitter jag och ser en hel del barnprogram. Då är det påfallande så många mer eller mindre avdankade kändisar som är med och är röster i diverse program.

Här är några jag sett i eftertexterna till diverse program som jag kommer ihåg. Det är många många fler......

Totte Wahlin
Linus Wahlgren
Ewa Fröling
Göran Gillinger
Dan Ekborg
Pierre Lindstedt
Sharon Dyall
Gladys del Pilar
TOR ISEDAL
JOHN HARRYSON
Pernilla Wahlgren
Citera
2008-08-09, 21:56
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det kanske inte är riktigt det du är ute efter men som småbarnsförälder sitter jag och ser en hel del barnprogram. Då är det påfallande så många mer eller mindre avdankade kändisar som är med och är röster i diverse program.

Här är några jag sett i eftertexterna till diverse program som jag kommer ihåg. Det är många många fler......

Totte Wahlin
Linus Wahlgren
Ewa Fröling
Göran Gillinger
Dan Ekborg
Pierre Lindstedt
Sharon Dyall
Gladys del Pilar
TOR ISEDAL
JOHN HARRYSON
Pernilla Wahlgren

Jo, det är bland annat dess jag tänker på. Men att göra en röst i en tecknad serie kan ju inte ge någon större inkomst.
Citera
2008-08-09, 22:12
Medlem
MissTakens avatar
De jobbar med olika teaterproduktioner också vilket brukar vara lite mer anonymt.
.
Citera
2008-08-09, 23:02
Medlem
Husbögens avatar
Vissa spelar i mindre produktioner.
Citera
2008-08-09, 23:03
Moderator
Dr Kings avatar
Sedan är det väl säkert en hel del som har "vanliga" jobb då och då mellan varven när det inte händer så mycket i artistkarriären. Sitter i kassan på ICA, vänder burgare på McDonalds och liknande enklare jobb.
Citera
2008-08-10, 02:29
Medlem
99stoffe99s avatar
Vad gäller artister så är det relativt populärt att extraknega som ex. DJ på nått landsortshak för ett par tusingar för en kväll. Lättförtjänta extrapengar..
Citera
2008-08-10, 02:42
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Vad gäller artister så är det relativt populärt att extraknega som ex. DJ på nått landsortshak för ett par tusingar för en kväll. Lättförtjänta extrapengar..

Totte Wahlin
Linus Wahlgren
Ewa Fröling
Göran Gillinger
Dan Ekborg
Pierre Lindstedt
Sharon Dyall
Gladys del Pilar
TOR ISEDAL
JOHN HARRYSON
Pernilla Wahlgren

Heta DJ:s hela bunten
Citera
2008-08-10, 02:53
Medlem
cynthias avatar
Tor Isedal är ju död sen 18 år tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in