Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Du borde ha kontaktat ett katthem från första dagen. Du borde inte ha gett katten mjölkprodukter. Jag vet ju fan vad Blåkontakt är för något, men de låter som ett gäng idioter. När folk erbjuder dig sin hjälp så ska du inte sitta där och filosofera, utan tacka för det och handla. I sådana situationer räknas varje minut. Du borde inte ha gett ut katten till främmande folk. Om de vill hjälpa, låt dem ge dig pengar. Du själv borde ha gått med katten till veterinär. Om du går till djursjukhuset så vet du att de gör allt de kan för att hjälpa djuret. De ger inte upp så lätt. Nu återstår bara bondejäveln att ta itu med. Du nämnde någonting om järnrör? Om du har blatte polare från gettot, kontakta dem.
P.S. I Malmö finns Katthjälpen. De är väldig bra. Jag har varit medlem i deras org. i tre år.
Ja, här finns lite att lägga till.
Det är ju så att Malmö har flera olika kattskydd. (3) OCH tyvärr har ofta INGEN chans att hjälpa. Pga det stora antalet ärenden och brist på ideellt arbetande personer. Men jag vet att dom största kan hjälpa till i alla fall med att stötta med veterinärvård. Och i detta fall var det ju det allra mest akuta.
Sen är hittekatter faktiskt polisens område - varvid det kunde löst sej så i fortsättningen. Även om alla inte kan göra underverk så finns det ofta möjligheter om man försöker.
Djurens Vänner finns på 16 olika platser i landet.
Men kanske lille kissen har gjort nytta på sin korta tid. Och andra vet vilken väg man kan ta. För helt klart finns det stora djurvänner på FB!
Sen vet jag inte exakt vad dom har på olika orter.
Därtill kan jag påpeka att personer som har körtkort och bil är otroligt eftertraktade då just det är en av dom svåraste uppgifterna att klara av akuta ärenden.
Och att det är väldigt givande att kanske i alla fall kunna ställa upp akut så någon gång då och då om man kan tänka sej ha någon timme över ibland.
Mvh