2008-08-12, 19:34
Medlem
Vilken underbar människa du är som gjorde verkligen allt du kunde för katten! Och den fick ju det extremt mycket bättre hos dig den sista tiden än om den inte hade varit omhändertagen alls.

Sov gott kissen
Citera
2008-08-12, 19:46
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Om hälften av er som bryr er blir medlem i Djurens vänner för 95 kr per år så har den här lilla kissens plågsamma liv varit till någon nytta, eller stöd ett katthem nära er.

Både jag och sambon är redan medlem
Citera
2008-08-12, 20:56
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Om hälften av er som bryr er blir medlem i Djurens vänner för 95 kr per år så har den här lilla kissens plågsamma liv varit till någon nytta, eller stöd ett katthem nära er.

Detta säger jag som engagerat mig mycket i detta ärende med både råd och pengar (fast hittills har banken inte accepterat överföringen, vet inte varför).

Detta ställer jag mej helt bakom!
Är själv inkl familjen medlem sedan 25 år och våra djur kommer från Djurens Vänner. Därför vet jag att dom ENDAST kan jobba för djuren då allt föreningen har att jobba med ekonomiskt kommer just från medlemmar och dom som ger gåvor. Så allt beror på medlemmar som bryr sej om djur! Har man sen lite vilja och intresse så finns det uppgifter för alla att hjälpa till med inom föreningarnas djurskydd. Tänk så mycket det kan betyda för många små katter och andra djur!
Tack Soppa! Tack Snurren! från Eliza
Citera
2008-08-12, 21:25
Medlem
Xindaks avatar
Hittade precis denna tråden och blir alldeles varm utav att det finns så många djurvänner här på Flashback. Hade tänkt bidra med pengar till veterinären, men läser vidare och ser att ni blivit tvungna att avliva den stackaren. Så det blir en extra insättning till ortens katthem denna månad istället.

Stor eloge till Bloodhound och Soppa.
Citera
2008-08-12, 21:38
Medlem
Soppas avatar
Snurren har lovat att bidra lite till min taxiresa som blev ganska dyr!
Till alla er andra som hade funderat över att bidra till kissens överlevnad, skänk en slant till ortens katthem eller annan inrättning som jobbar för djurens väl som ni känner att ni vill stödja. Gör det i kissens minne!
Citera
2008-08-12, 21:49
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Snurren har lovat att bidra lite till min taxiresa som blev ganska dyr!
Till alla er andra som hade funderat över att bidra till kissens överlevnad, skänk en slant till ortens katthem eller annan inrättning som jobbar för djurens väl som ni känner att ni vill stödja. Gör det i kissens minne!

Fin idé! Kommer att sätta in en summa "Till Minne av lilla FB-kissen" nästa giro som går iväg! Så får ytterligare en katt hjälp.
Citera
2008-08-12, 22:03
Medlem
appe-s avatar
inspirerande nog är jag nu medlem i djurens vänner, ovationer åt mig! så se till att gå med nu. :-)

för ett par år sedan tävlade ett gäng höga herrar i USA om vem som vågade lägga högst i en poker-pott, det slutade med över fyra miljoner usd till spca. kan vi göra det bättre? (nä, men kul idé )
Citera
2008-08-13, 03:04
Medlem
BettyBoop80s avatar
Hittade precis tråden. R.I.P lille misen.

Har en katt som kommer från ett katthem genom kattkommandosyds hjälp. Jag brukar skänka pengar till kks med jämna mellanrum, men nu ska jag gå med i djurens vänner rent i FB-kattens ära!!

Usch, så tragisk historia, nu ska jag å krama min lite extra!
Citera
2008-08-13, 04:46
Medlem
Du borde ha kontaktat ett katthem från första dagen. Du borde inte ha gett katten mjölkprodukter. Jag vet ju fan vad Blåkontakt är för något, men de låter som ett gäng idioter. När folk erbjuder dig sin hjälp så ska du inte sitta där och filosofera, utan tacka för det och handla. I sådana situationer räknas varje minut. Du borde inte ha gett ut katten till främmande folk. Om de vill hjälpa, låt dem ge dig pengar. Du själv borde ha gått med katten till veterinär. Om du går till djursjukhuset så vet du att de gör allt de kan för att hjälpa djuret. De ger inte upp så lätt. Nu återstår bara bondejäveln att ta itu med. Du nämnde någonting om järnrör? Om du har blatte polare från gettot, kontakta dem.

P.S. I Malmö finns Katthjälpen. De är väldig bra. Jag har varit medlem i deras org. i tre år.
Citera
2008-08-13, 06:32
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Du borde ha kontaktat ett katthem från första dagen. Du borde inte ha gett katten mjölkprodukter. Jag vet ju fan vad Blåkontakt är för något, men de låter som ett gäng idioter. När folk erbjuder dig sin hjälp så ska du inte sitta där och filosofera, utan tacka för det och handla. I sådana situationer räknas varje minut. Du borde inte ha gett ut katten till främmande folk. Om de vill hjälpa, låt dem ge dig pengar. Du själv borde ha gått med katten till veterinär. Om du går till djursjukhuset så vet du att de gör allt de kan för att hjälpa djuret. De ger inte upp så lätt. Nu återstår bara bondejäveln att ta itu med. Du nämnde någonting om järnrör? Om du har blatte polare från gettot, kontakta dem.

P.S. I Malmö finns Katthjälpen. De är väldig bra. Jag har varit medlem i deras org. i tre år.
Det är ju väldigt lätt för dig att sitta här och tala om vad som skulle gjorts och inte skulle ha gjorts.
Citera
2008-08-13, 07:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide

Ja, här finns lite att lägga till.
Det är ju så att Malmö har flera olika kattskydd. (3) OCH tyvärr har ofta INGEN chans att hjälpa. Pga det stora antalet ärenden och brist på ideellt arbetande personer. Men jag vet att dom största kan hjälpa till i alla fall med att stötta med veterinärvård. Och i detta fall var det ju det allra mest akuta.
Sen är hittekatter faktiskt polisens område - varvid det kunde löst sej så i fortsättningen. Även om alla inte kan göra underverk så finns det ofta möjligheter om man försöker.
Djurens Vänner finns på 16 olika platser i landet.
Men kanske lille kissen har gjort nytta på sin korta tid. Och andra vet vilken väg man kan ta. För helt klart finns det stora djurvänner på FB!
Sen vet jag inte exakt vad dom har på olika orter.
Därtill kan jag påpeka att personer som har körtkort och bil är otroligt eftertraktade då just det är en av dom svåraste uppgifterna att klara av akuta ärenden.
Och att det är väldigt givande att kanske i alla fall kunna ställa upp akut så någon gång då och då om man kan tänka sej ha någon timme över ibland.
Mvh
Citera
2008-08-13, 08:23
Medlem
John Rambos avatar
Åh, stackars kise.. Tur att det finns folk som ni, som bryr er om dom små liven, Bloodhound du gjorde verkligen ett riktigt riktigt utmärkt jobb, du förgyllde verkligen hans sista dagar . Lite synd att han bara blev avlivad sådär, det finns alltid hopp, men om han led så mycket, så var det nog the right thing endå, det värmde som tusan att bara läsa igenom alla sidorna här, Min respekt har ni alla som erbjudit pengar och hjälp. Han har det chill nu i katthimlen får man hoppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in