2008-08-13, 08:36
Bannlyst
Hälften av skitstövlarna här på Fb skulle ha använt djuret i tortyrexperiment.
All heder åt dig!

(coolt att du använder Linux också.. )
Citera
2008-08-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Ja, här finns lite att lägga till.
Det är ju så att Malmö har flera olika kattskydd. (3) OCH tyvärr har ofta INGEN chans att hjälpa. Pga det stora antalet ärenden och brist på ideellt arbetande personer. Men jag vet att dom största kan hjälpa till i alla fall med att stötta med veterinärvård. Och i detta fall var det ju det allra mest akuta.
Sen är hittekatter faktiskt polisens område - varvid det kunde löst sej så i fortsättningen. Även om alla inte kan göra underverk så finns det ofta möjligheter om man försöker.
Djurens Vänner finns på 16 olika platser i landet.
Men kanske lille kissen har gjort nytta på sin korta tid. Och andra vet vilken väg man kan ta. För helt klart finns det stora djurvänner på FB!
Sen vet jag inte exakt vad dom har på olika orter.
Därtill kan jag påpeka att personer som har körtkort och bil är otroligt eftertraktade då just det är en av dom svåraste uppgifterna att klara av akuta ärenden.
Och att det är väldigt givande att kanske i alla fall kunna ställa upp akut så någon gång då och då om man kan tänka sej ha någon timme över ibland.
Mvh

Ja, Katthjälpen sökte alltid chaufförer. Jag kunde inte hjälpa dem på det sättet, så jag donerade pengar istället.
Citera
2008-08-13, 13:03
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Ja, Katthjälpen sökte alltid chaufförer. Jag kunde inte hjälpa dem på det sättet, så jag donerade pengar istället.

Håller helt med dig Candide!
Det finns många sätt att hjälpa och utan medlemmar och gåvor skulle inte Djurens Vänner finnas. Och inte de andra djurskydden. Och därtill har inte polisen resurser när det kommer till djur. Så alla kan vi göra något.
Mvh
Citera
2008-08-13, 16:55
Medlem
Soppas avatar
Nu är även jag medlem hos Djurens vänner!

Det vi skriver kanske är ett regelbrott, eller vad säger ni moderatorer?
Isåfall hoppas jag att ni kan bortse ifrån det på grund av den goda saken!
Citera
2008-08-13, 17:48
Medlem
Jag tycker att någon borde leta upp den andra kattungen fy fan för svinet som låter sina djur lida och all cred till er som hjälpte ..

R.I.P lilla missen
Citera
2008-08-13, 17:57
Medlem
Soppas avatar
Förgyllde hans sista dagar? Nu blir jag förbannad....
Vad tror du att katten pysslade med, ja inte låg han och lekte iallafall som en frisk kattunge skulle gjort.
Denna katten var så sjuk och det enda rätta hade varit att avliva den för flera dagar sedan. Den kunde inte gå, inte lyfta sitt huvud eller en sin överkropp....
HUR kan man förgylla någons liv genom att dra ut på ett lidande?

Citat:
Ursprungligen postat av John Rambo
Åh, stackars kise.. Tur att det finns folk som ni, som bryr er om dom små liven, Bloodhound du gjorde verkligen ett riktigt riktigt utmärkt jobb, du förgyllde verkligen hans sista dagar . Lite synd att han bara blev avlivad sådär, det finns alltid hopp, men om han led så mycket, så var det nog the right thing endå, det värmde som tusan att bara läsa igenom alla sidorna här, Min respekt har ni alla som erbjudit pengar och hjälp. Han har det chill nu i katthimlen får man hoppas!
Citera
2008-08-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Förgyllde hans sista dagar? Nu blir jag förbannad....
Vad tror du att katten pysslade med, ja inte låg han och lekte iallafall som en frisk kattunge skulle gjort.
Denna katten var så sjuk och det enda rätta hade varit att avliva den för flera dagar sedan. Den kunde inte gå, inte lyfta sitt huvud eller en sin överkropp....
HUR kan man förgylla någons liv genom att dra ut på ett lidande?
Förgyllde genom att ge den kärlek överhuvudtaget kanske hur kan du bli så arg över hans uttalande??
Citera
2008-08-13, 18:09
Medlem
Soppas avatar
Då jag har hållt katten i mina armar så anser jag mig ha rätt att bli förbannad över sådana uttalanden.

"Kärlek överhuvudtaget" botar inte sjukdom, det lindrar inte ens smärta..

Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
Förgyllde genom att ge den kärlek överhuvudtaget kanske hur kan du bli så arg över hans uttalande??
Senast redigerad av Soppa 2008-08-13 kl. 18:19.
Citera
2008-08-13, 18:32
Medlem
Citat:
Då jag har hållt katten i mina armar så anser jag mig ha rätt att bli förbannad över sådana uttalanden.

"Kärlek överhuvudtaget" botar inte sjukdom, det lindrar inte ens smärta..
jo faktiskt... beröring gör att hjärnan utsöndrar tex endorfiner som är kroppens egna smärtstillande
Citera
2008-08-13, 18:35
Medlem
Soppas avatar
Well, ok! Nu blev kisse inte friskare av det utan endast sämre för var dag.
Har du något mer att tillägga?
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
jo faktiskt... beröring gör att hjärnan utsöndrar tex endorfiner som är kroppens egna smärtstillande
Citera
2008-08-13, 19:08
Medlem
Jag är säker på att John Rambo inte menade något illa. Snälla, förstör inte tråden med bråk.

R.I.P.
Citera
2008-08-13, 20:28
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Well, ok! Nu blev kisse inte friskare av det utan endast sämre för var dag.
Har du något mer att tillägga?

Jag kan faktiskt tillägga att kisse faktiskt blev bättre under tiden han var hos mig. När vi tog in honom kunde han inte stå eller gå utan låg bara blickstilla, dessutom var båda ögonen igenmurade av var och infektion. På slutet kunde han faktiskt gå omkring lite emellanåt och såg faktiskt på ena ögat. Dock är jag helt övertygad om att det var rätt sak att låta honom sommna in. Kissen vi hade var inte en skugga av vad den borde ha varit så gammal som den var.

Som någon tidigare sa, snälla låt inte denna tråd urarta i bråk. Låt den vara kvar som ett bevis på all medmänsklighet och alla hjälpsamma människor som faktiskt finns på det detta forum med så skamfilat rykte.

//Bloodhound
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in