Jag vill radera mitt konto - hur gör jag?
Det kan du inte.
Skälet är att gamla trådar där du deltagit skulle bli obegripliga om plötsligt en eller flera inlägg saknade avsändare. Vill du inte delta mer, så logga bara ut och glöm adressen.
Har du svårt för detta - kan du byta till ett slumpmässigt lösenord.
I väldigt ömmande fall kan admins gå med på att banna dej ändå. Skicka i så fall ett PM till admins.
Men, varför inte ha kvar ditt konto? Du vet ju aldrig om du ångrar dej och vill berätta något viktigt.
Hade det inte varit möjligt att om en användare vill bli borttagen så försvinner användaren och inläggens författare ersätts av en text i stil med "Användare borttagen"?
Är väl bara låta bli att skriva nåt man inte står för?
Kan inte FB döpa om ens användare, så att användarnamet på alla gamla inlägg också ändras?
Problemet då är ju att folk som vet ens nick säkerligen har läst ett och annat inlägg och om dom ser att det är ett annat nick på dom så blir det ju meningslöst.
Hade det inte varit möjligt att om en användare vill bli borttagen så försvinner användaren och inläggens författare ersätts av en text i stil med "Användare borttagen"?
Varför? Det skulle bli väldigt struligt om det helt plötsligt började försvinna inlägg i forumet. Det finns ingen som helst anledning till att ta bort gamla inlägg.
Man bör tänka efter en gång extra innan man väljer att skriva i forumen.