2008-08-09, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hade det inte varit möjligt att om en användare vill bli borttagen så försvinner användaren och inläggens författare ersätts av en text i stil med "Användare borttagen"?

Men då kan ju hela trådar haverera om det är relevanta inlägg som försvinner så det går ju inte!
2008-08-10, 00:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Varför? Det skulle bli väldigt struligt om det helt plötsligt började försvinna inlägg i forumet. Det finns ingen som helst anledning till att ta bort gamla inlägg.

Man bör tänka efter en gång extra innan man väljer att skriva i forumen.

Lagt kort ligger.
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Men då kan ju hela trådar haverera om det är relevanta inlägg som försvinner så det går ju inte!

Ni har båda missuppfattat det jag skrev. Inlägget kommer finnas kvar men istället för att se vem som har skrivit inlägget och info om användaren så står det där "användare borttagen".
2008-08-10, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ni har båda missuppfattat det jag skrev. Inlägget kommer finnas kvar men istället för att se vem som har skrivit inlägget och info om användaren så står det där "användare borttagen".

Du fick mig att skratta.

HA HA HA HA HAHAHAHHAHAHAHAHA DENOM HAHAHAHHAHAHAHAHAHA.

HA HA HA HA HAHAHAHHAHAHAHAHA DENOM HAHAHAHHAHAHAHAHAHA. Å gud! Du är rolig du.

Allt som står om en är ju bara:

Denom
Medlem

Denoms avatar

Reg.datum: Feb 2007

etc, knappast något som avslöjar din identitet.
2008-08-10, 00:37
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Du fick mig att skratta.

Denom
Medlem

Denoms avatar

Tja så kul var det väl inte eftersom TS hade blivit ihopkopplad med användarnamnet i verkliga livet. I det fallet är ju så klart Denoms idé en enkel lösning på problemet.
2008-08-10, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Tja så kul var det väl inte eftersom TS hade blivit ihopkopplad med användarnamnet i verkliga livet. I det fallet är ju så klart Denoms idé en enkel lösning på problemet.

Funktionen skulle missbrukas, och lagt kort ligger.
2008-08-10, 02:01
Moderator
Lobengulas avatar
Jag har funderat ett tag på det här och visst borde man på egen begäran kunna få sitt nick/avatar ersatta med "användare borttagen".

FB ska väl inte agera som någon myndighet och ha kvar ett register mot användarnas vilja. Det kan ju faktiskt vara så att en användare som haft radikala åsikter efter ett tag helt ändrar sig och inte vill bli sammankopplad med tidigare inlägg.

Så, ja. Om det är tekniskt möjligt så bör väl en användare kunna få sitt nick anonymiserat. Med detta sagt så bör det naturligtvis ske mycket sparsamt och bara i speciellt ömmande fall.
2008-08-10, 02:14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du fick mig att skratta.

Denom
Medlem

Denoms avatar

Är du korkad med flit eller? Om du hade läst trådfanet så hade du fått reda på att några kompisar till ts visste hans nick och då är han ju redan avslöjad.

Och det där med lagt kort ligger spelar ju ingen roll om det är en användare som ändå försvinner.
2008-08-10, 08:52
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Funktionen skulle missbrukas, och lagt kort ligger.
Denoms förslag är inte alls dumt, jag håller med om att FB inte ska agera myndighet.

Du är rolig du... Jag fick också skratta, lääääänge. Sedan när började du uttala dig när det gäller frågor som ledningen borde svara på?
2008-08-10, 09:21
Medlem
Jag håller med. Det borde gå att få ansöka hos FB om att få sitt nick "anonymiserat". Om ens nick här har blivit ihopkopplat med sitt IRL-liv. FB förespråkar ju anonymitet rätt starkt som jag har förstått de?

Tekniskt sett är det knappast något problem att lösa. Och diskussionsmässigt så spelar de knappast någon roll om de står "Borttagen Anv." skrev: blabla istället för "Rrrrr" skrev: blabla
2008-08-10, 16:37
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rrrrr
Jag håller med. Det borde gå att få ansöka hos FB om att få sitt nick "anonymiserat". Om ens nick här har blivit ihopkopplat med sitt IRL-liv. FB förespråkar ju anonymitet rätt starkt som jag har förstått de?

Tekniskt sett är det knappast något problem att lösa. Och diskussionsmässigt så spelar de knappast någon roll om de står "Borttagen Anv." skrev: blabla istället för "Rrrrr" skrev: blabla

Jag tycker att det hade stört diskussionen om en massa användare helt plötsligt var bortplockade och ersatta med "Borttagen idiot" namn. Eftersom det är 18 års gräns på forumet så kan man väl iallafall begära att folk har så pass stort förstånd att man tänker efter innan man skriver vad konsekvenserna kan bli IRL. Antingen så står man för sina åsikter, både på FB och IRL, eller så får man vara lite personlig i sina inlägg så att det inte går att "spåra". Så nej, varför skall man lägga teknikernas tid att dalta med idioter för?
2008-08-10, 17:00
Bannlyst
Om man är rädd att ens identitet kan avslöjas av en fingranskning av ens inläggshistorik får man försöka frisera sanningen i kommande inlägg genom att ljuga om t ex boendeort eller ålder.
2008-08-10, 17:05
Medlem
johnny_viciouss avatar
Som sagt: inga inlägg tas bort om de inte bryter mot några regler.

Tråd låst.

//Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in