Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Det var inte falsk blygsamhet jag efterfrågade heller utan självkritik och lite eftertänksamhet…... men men….
Det finns flera debattörer som precis som du själv har förmågan att debattera sansat och argumentera för sina ståndpunkter. Debattörer vilkas åsikter är alltifrån långt från politiskt korrekta, långt ifrån dina egna. Det jag vände mig mot var att du utropade dig som begåvad med förmågan att tänka själv, utmanande av dumheten. Detta baserat på dina åsikter jämfört med andras. Inte baserat på sättet och förmågan att debattera.
Sett till ditt första inlägg saknar meningsmotståndare alltså förmågan att tänka själva och begåvning. I min värld behöver en debattvinnare sällan tala om att han och hans åsikter är överlägsna, det syns ändå och är omgivningen som avgör.
Häpp
Det finns flera debattörer som precis som du själv har förmågan att debattera sansat och argumentera för sina ståndpunkter. Debattörer vilkas åsikter är alltifrån långt från politiskt korrekta, långt ifrån dina egna. Det jag vände mig mot var att du utropade dig som begåvad med förmågan att tänka själv, utmanande av dumheten. Detta baserat på dina åsikter jämfört med andras. Inte baserat på sättet och förmågan att debattera.
Sett till ditt första inlägg saknar meningsmotståndare alltså förmågan att tänka själva och begåvning. I min värld behöver en debattvinnare sällan tala om att han och hans åsikter är överlägsna, det syns ändå och är omgivningen som avgör.
Häpp

Nu utropade jag mej inte till den enda som var sådan, för hade det varit så illa så hade jag ju inte stannat kvar. Tvärtom - Flashback har förmånen att ha många begåvade och skickliga debattörer - och en hel del är oense med mej om det mesta, märkligt nog.
Och jag håller helt med om att man aldrig skall utropa sej till vinnare i någon enskild debatt.
Däremot så måste du erkänna att Flashback också drar till sej en hel del mindre begåvade, brölande och stånkande, som inte kan skilja på sin egen fördom om något och fakta, som inte kan argumentera och som egentligen bara vill ha uppmärksamhet.
Det är den senare gruppen jag inte går med på skall definera vad Flashback är. Trots att de tror det själva.