2008-08-09, 12:07
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det är ungefär vad jag skrev i tråden som det länkas till i det andra inlägget i denna tråden. Kan du inte slå ihop trådarna, eller något?
Jag moddar inte FB.
2008-08-09, 12:09
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
PK är begreppet som de som saknar argument använder mot andra som inte håller med dem, och har tyvärr - här på FB - förlorat sin ursprungliga betydelse.

Det verkar - hos de mindre begåvade debattörerna - finnas nån uppfattning om att om majoriteten av befolkningen har en åsikt - så måste denna åsikt vara fel, och de benämner den "PK".

De har ingen aning om begreppet ursprung, verkliga betydelse eller hur enfaldiga de verkar när de skriver ordet, och jag misstänker att även om de skulle få veta - så skulle de varken begripa eller bry sej.

Dock är Flashback inte alls till för några "höger" eller "vänster" grupper, de finns ingen korrekt åsikt här, alla är välkomna - och de som förtvivlat försöker göra det till något SD-forum eller invandrarhatarforum - kämpar förgäves. Vi är några stycken som har förmågan att tänka själva och i alla fall jag tänker fortsätta utmana dumheten i alla dess former.

Är du en av de mer begåvade debattörerna då, en som har förmågan att tänka själv?
2008-08-09, 12:10
Bannlyst
Invandrarhatet är väl den gemensamma nämnaren. Ingen förenar så som en gemensam fiende. Det gäller även självhatande invandrare som skriver här. De kan tex finns viss gemenskap med svenskar genom att spy judehat. Då kan man plocka en och annan svennepoäng och känna sig i alla fall nästan hemmastadd.
2008-08-09, 12:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Är du en av de mer begåvade debattörerna då, en som har förmågan att tänka själv?

Det vill jag nog påstå, ja.
2008-08-09, 12:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Vad är FK, flashbackkorrekt? Vilka typiska åsikter "ska" man ha här?

Det finns inga speciella åsikter som man "ska" ha här, så illa är det inte. Det man tröttnar på är återkommande skämt som "tar du den i tvåan" och liknande fjortishumor som aldrig verkar dö ut. Så problemet är att många anpassar sig till en väldigt låg nivå för att passa in. Men tror inte att någon ändrar sina åsikter på något vis
2008-08-09, 12:26
Medlem
Inlines avatar
- Man måste förneka växthuseffekten [Vetenskap, samt Politikforumen]
- Man måste tro att alla muslimer är med i Al-Qaida [Religion, Sekulära samhället och Politikforumen]
- Man måste knapra proteintillskott, helst en massa annan skit också, från dag 1 då du börjar träna, oavsett träningsdos och sport. [Träningsforumet]
2008-08-09, 12:49
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
En debatt kräver som bekant två sidor. Mainstream och allmänt rådande politiska åsikter behöver inte nödvändigtvis vara riktiga. Historiska exempel finns där majoriteten valt blodiga tyranner som regenter trots att alla varningssignaler funnits. På samma sätt finns det exempel på politiska beslut som fattas mot allmänhetens bästa, vilja och mot bättre vetande. Lokalt i Sverige finns det flera exempel på politiska beslut som fattas mot majoritetens vilja. Din favoritfråga invandringen är ett sådant exempel som knappast är förankrad i de breda folklagren. Den politik som förts fram till idag är knappast allmänt förankrad.

Vore jag du Ruskigbuss skulle jag vara lite mer självkritisk, inte bara ifrågasätta andra, deras åsikter, oförmåga att tänka, hur dåliga debattörer de är, utan även mig själv.

Att utropa dig som en av de på forumet mer begåvade debattörerna. Som till skillnad mot större delen av din omgivning har förmågan att tänka själv. Det säger mer om din oförmåga än din förmåga. Att du är moderator säger ingenting. Det skulle rätt många på forumet kunna bli om de la bort lika mycket av sitt liv på Flashback som du själv bevisligen gör.

Jag kan vid vissa tillfällen önska att debatter på Flashback höll en mer nyanserad ton. Där står du förvisso stundtals för en sådan. Att samtidigt utropa sig som stående för det högre medvetandet på forumet talar snarare för motsatsen.

Det som gjort Flashback unikt (bortsett från dess storlek) är att allt får ifrågasättas och diskuteras. Dessutom utan risk för reprimander. Något som tyvärr inte är gällande i samhället i stort.

Ser därför fram mot att fr.o.m. nu få läsa begåvade inlägg från dig i framtiden, kanske med ett uns av självkritiskt tänkande innan dessa publiceras. Upp till bevis då.

Häpp
2008-08-09, 13:03
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
En debatt kräver som bekant två sidor. Mainstream och allmänt rådande politiska åsikter behöver inte nödvändigtvis vara riktiga. Historiska exempel finns där majoriteten valt blodiga tyranner som regenter trots att alla varningssignaler funnits. På samma sätt finns det exempel på politiska beslut som fattas mot allmänhetens bästa, vilja och mot bättre vetande. Lokalt i Sverige finns det flera exempel på politiska beslut som fattas mot majoritetens vilja. Din favoritfråga invandringen är ett sådant exempel som knappast är förankrad i de breda folklagren. Den politik som förts fram till idag är knappast allmänt förankrad.

Vore jag du Ruskigbuss skulle jag vara lite mer självkritisk, inte bara ifrågasätta andra, deras åsikter, oförmåga att tänka, hur dåliga debattörer de är, utan även mig själv.

Att utropa dig som en av de på forumet mer begåvade debattörerna. Som till skillnad mot större delen av din omgivning har förmågan att tänka själv. Det säger mer om din oförmåga än din förmåga. Att du är moderator säger ingenting. Det skulle rätt många på forumet kunna bli om de la bort lika mycket av sitt liv på Flashback som du själv bevisligen gör.

Jag kan vid vissa tillfällen önska att debatter på Flashback höll en mer nyanserad ton. Där står du förvisso stundtals för en sådan. Att samtidigt utropa sig som stående för det högre medvetandet på forumet talar snarare för motsatsen.

Det som gjort Flashback unikt (bortsett från dess storlek) är att allt får ifrågasättas och diskuteras. Dessutom utan risk för reprimander. Något som tyvärr inte är gällande i samhället i stort.

Ser därför fram mot att fr.o.m. nu få läsa begåvade inlägg från dig i framtiden, kanske med ett uns av självkritiskt tänkande innan dessa publiceras. Upp till bevis då.

Häpp

Men, snälla du, allt beror ju på vad man jämför med. Om det gör dej gladare så visar ju du i detta inlägg att även du verkar tillhöra det övre skiktet.

Självkritik i all ära, men falsk blygsamhet kommer man inte så långt med.
2008-08-09, 13:22
Medlem
Hylands avatar
Om du bara hatar invandrare och tror att smogen som ligger tätt över Peking inte påverkar eller är skapad av människorna så ska du nog passa bra in här på FB!

Personligen så läser jag inte svenska tidningar så jag tycker att det är phett(!!!1) PK att hata invandrare.
2008-08-09, 13:38
Moderator
impieteers avatar
Om du söker lite så hittar du flera trådar om ämnet i Laidback. Din originella upptäckt är ungefär lika gammal som forumet.
2008-08-09, 13:40
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Om du söker lite så hittar du flera trådar om ämnet i Laidback. Din originella upptäckt är ungefär lika gammal som forumet.
Äh sluta vara så jäfvla FK!
2008-08-09, 13:46
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, snälla du, allt beror ju på vad man jämför med. Om det gör dej gladare så visar ju du i detta inlägg att även du verkar tillhöra det övre skiktet.

Självkritik i all ära, men falsk blygsamhet kommer man inte så långt med.

Det var inte falsk blygsamhet jag efterfrågade heller utan självkritik och lite eftertänksamhet…... men men….

Det finns flera debattörer som precis som du själv har förmågan att debattera sansat och argumentera för sina ståndpunkter. Debattörer vilkas åsikter är alltifrån långt från politiskt korrekta, långt ifrån dina egna. Det jag vände mig mot var att du utropade dig som begåvad med förmågan att tänka själv, utmanande av dumheten. Detta baserat på dina åsikter jämfört med andras. Inte baserat på sättet och förmågan att debattera.

Sett till ditt första inlägg saknar meningsmotståndare alltså förmågan att tänka själva och begåvning. I min värld behöver en debattvinnare sällan tala om att han och hans åsikter är överlägsna, det syns ändå och är omgivningen som avgör.

Häpp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in