2008-08-11, 00:49
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Låter som om någon inte förstod min metafor?

Ibland kan man bli lite för kryptisk och liknelser dras ut lite väl långt.

Låt oss nöja oss med att säga att alla åsikter är tillåtna på FB och det enda tillåtna sättet att bekämpa någon annans åsikter är att argumentera emot dem.

Och att inget parti, ingen ideologi, ingen ensam person (utöver admin) har någon som helst ensamrätt på att stå för vad Flashback forum handlar om.
2008-08-11, 01:33
Medlem
Dr Scriptums avatar
-Man ska gilla (sd)
-Man ska stödja mer restriktiv invandring
-Vara islamkritisk
-Vara allmänt höger
-Hata Mona Sahlin

Det är väl vad de grundläggande FB-koderna är, men på det stora hela tycker jag att FB tolererar fler avvikande åsikter och fler intressanta perspektiv från flertalet idétraditioner än vad det svenska debattklimatet gör i allmänhet.
Vi har här: etnopluralister, vissa av dem med lite för antisemitiska reflexer, men flertalet också intelligenta, och en del både och; riktig, konservativ höger; radikalliberaler; ärkesossar (men de är få); kommunister; neokonservativa; politiska strateger; arbetarsossar, osv.
Det vanliga debattklimatet har bara några nyliberaler, några socialliberaler, några allmänvänster, några kommunister.

Och här på FB kan alla argumentera för sina åsikter och det finns flertalet personer här man kan känna respekt för här, även om man inte delar personens åsikter. TS exempelvis
2008-08-11, 10:08
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nåja, intellektuell kan jag knappast kalla mej, däremot för jag en kamp mot dumheten på mitt lilla vis. Och denna kamp för jag endast med de ord jag skriver som användare i inläggen.

Som sagt, folk får - och bör - skriva vad de tycker, men de borde tänka efter först vad de tycker. Inte bara bröla med i nån flock av likasinnade.

Men om du tycker dina meningsmotståndare "brölar" och ”stånkar” i flock, borde du då inte istället vara glad över det? Det visade ju i så fall på deras låga nivå.

Du vill inte kalla dig intellektuell men gärna med förmågan att tänka och en begåvad debattör jämfört mot dina meningsmotståndare. Hårklyveri i min mening.

Häpp
2008-08-12, 00:18
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jasså, är Måna Muslim redan ute som beteckning? Se där, jag hänger inte heller med.
Neeej, jag visste att jag hade missat något
2008-08-12, 08:42
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Hårklyveri

Jo, det tycks som du vet vad du talar om ....
2008-08-12, 13:40
Medlem
rohyps avatar
Jag tycker personligen det är väldigt FK att vara mainstream.
2008-08-12, 20:11
Medlem
antonivanssons avatar
Vilka ena stackare som undrar vad man SKA tycka. Patetiskt.

Jag tycker det är väldigt FB och väldigt världen och människan att tycka och säga va fan man vill.

Vissa kan inte få in i sina trånga skallar att man kan ha ett helt kartotek med olika åsikter om samma sak. Vem än som tycker något av princip och utan undantag är en idiot. Om det är trygghet och tillhörighet man söker ska man gå till farbror psykologen, inte bli nasist eller gay. Barnsligt!
2008-08-13, 04:49
Moderator
tobess avatar
Möjligtvis laidbackmatieral ..

*klick*

/Moderator
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto