Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
tjena undrar om catapresan75 hjälper mot krampanfall vid intag av tramadol, någon som vet detta och undrar även om dessa tabletter syns på piss/blod prov? skulle va bra om dom funkar o inte syns på prover då slipper jag käka xanor
Catapresan (klonidin) är inte en drog, den används mot opiatabstinens. Den hjälper INTE mot krampanfall på tramadol.
Vad gäller piss/blodprov tror jag knappast de öht letar efter klonidin och även om de mot all förmodan skulle göra det är det inte narkotika så jag förstår inte problemet riktigt? Det skrivs visserligen inte ut i Sverige längre, men det är ju ändå inte en medicin man kan bli hög på och används definitivt inte som narkotiskt preparat. Däremot används den för att bli FRI från vissa narkotiska preparat, alltså opiater.
Du kan läsa mer om Catapresan på
www.beroendemedicin.nu, finns ett avsnitt om avvänjning av opiater med hjälp av just detta läkemedel. Enligt denna sajt bör man inte ta mer än 75ug 3 ggr/dag och inte längre än 2-3 veckor. Men då gäller det ju medan man trappar ned opiater.
Catapresan sänker blodtrycket rätt ordentligt, så det är lätt att bli trött av dem och bara vilja sova + att man kan bli yr och få huvudvärk. Söker du något icke narkotikaklassat att bli lite lugn av så kan betablockerare (t ex Inderal) vara ett bättre alternativ än Catapresan.
Mvh
/marilyn