Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-08, 20:39
Medlem
Tankishs avatar
EDIT; Jag kan inte ha det som standard program. När jag går in och väljer "Öpnna med" --> och sedan väljer MPC.exe filen eller vad den nu heter så händer ingenting. Vad kan vara felet?
Senast redigerad av Tankish 2008-08-08 kl. 20:58.
Citera
2008-08-08, 21:46
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
EDIT; Jag kan inte ha det som standard program. När jag går in och väljer "Öpnna med" --> och sedan väljer MPC.exe filen eller vad den nu heter så händer ingenting. Vad kan vara felet?

Andra felet är att jag vet inte hur jag får igång texten. Spelar en x264 .mkv fil men får det inte o funka genom o ha samma namn på texten och filmen.
Citera
2008-08-08, 21:51
Medlem
LasseKongoos avatar
Har du "direct vobsub" filtret aktiverat i MPC? Det behöver du för att kunna se subtitles
Citera
2008-08-08, 23:16
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Har du "direct vobsub" filtret aktiverat i MPC? Det behöver du för att kunna se subtitles

Tror inte det, om det nu inte var valt från början. Hur ändrar man?
Citera
2008-08-09, 14:29
Medlem
Tankishs avatar
Nu har jag tankat CCCP från undertexter.se + CoreAVC Professional Edition c1.6.5.0 och fått de att funka med att välja MPC som standard program men nu återstår tre saker:

- Hur får jag igång subtitle, hittar inte det där direct vobsub.
- Ljud blir fel syncat rätt ofta när jag spelar upp HD material, vad kan det bero på?
- Kan inte spela upp img/iso filer. Då står det "Cannot render the file". Hur fixar jag detta?
Citera
2008-08-09, 15:22
Medlem
danns avatar
Citat:
Nu har jag tankat CCCP från undertexter.se + CoreAVC Professional Edition c1.6.5.0 och fått de att funka med att välja MPC som standard program men nu återstår tre saker:

- Hur får jag igång subtitle, hittar inte det där direct vobsub.
- Ljud blir fel syncat rätt ofta när jag spelar upp HD material, vad kan det bero på?
- Kan inte spela upp img/iso filer. Då står det "Cannot render the file". Hur fixar jag detta?

- Vobsub http://www.undertexter.se/?p=codec finns näst längst ner.
- vet inte riktigt vad detta kan bero på...
- Beror på att du inte kan använda Media Player Classic till img/iso filer...

Lånar tråden lite, har ett problem med Media player classic när jag spelar upp en film funkar allt som det ska bild finns och sånt, men när jag tar helskärm så blir bilden svart, ljudet är dock kvar... någon som vet vad det beror på?
Citera
2008-08-09, 15:35
Medlem
Tankishs avatar
Tack för svaren! Finns det inget man kan fixa eller ladda ner för att få det o funka med iso/img filer?
Citera
2008-08-09, 20:28
Medlem
danns avatar
Citat:
Tack för svaren! Finns det inget man kan fixa eller ladda ner för att få det o funka med iso/img filer?

Du använder Daemon Tools, och tar Open dvd i MP classic
Citera
2008-08-09, 20:41
Medlem
Tankishs avatar
Okej, finns det inget annat sätt så man bara kan dubbelklicka på .iso/.img filen och spela upp den i MPC. Det går ju i många andra mediaspelare som typ VLC.
Citera
2008-08-09, 21:06
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Okej, finns det inget annat sätt så man bara kan dubbelklicka på .iso/.img filen och spela upp den i MPC. Det går ju i många andra mediaspelare som typ VLC.

Tror inte det finns nån sån lösning faktiskt, VLC är den enda spelaren jag testat som stödjer direktuppspelning av IMG/ISO filer.

Du kan ju också mounta din imagefil med tex "Daemon Tools" och sen plocka ur filerna från skivaavbildningen för att sen lägga dom i en annan mapp, på så vis kan du ju öppna din film direkt utan att mounta först
Citera
2008-08-10, 11:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

Din dator orkar inte med helt enkelt. Kolla så du inte har en massa filter igång i FFDshow eller liknande. Testa även skifta mellan olika output-varianter. Overlay är snabbast men funkar inte riktigt bra i Vista eftersom Aero slås av.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-08-10 kl. 11:49.
Citera
2008-08-10, 12:35
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Din dator orkar inte med helt enkelt. Kolla så du inte har en massa filter igång i FFDshow eller liknande. Testa även skifta mellan olika output-varianter. Overlay är snabbast men funkar inte riktigt bra i Vista eftersom Aero slås av.

Nu fattar jag inte mycket, sorry... Vad är FFDshow, output varianter, overlay och Aero?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in