Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Du har inte talat om vad "ditt problem" är. Så, hur skall vi kunna rekommendera något?
Men ja, NAT/PAT-lådor med klen CPU uppskattar inte torrenttrafik på grund av det stora antalet samtidiga trafiksessioner.
Jag är ganska kass på nätverk och allt därtill, men mitt problem är att jag inte kan ladda ner torrent-filer, jag får aldrig något torrent-program att koppla upp.
Jag har provat med port forwarding, torrent-filer som jag vet fungerar både svenska och kinesiska, ett otaligt antal olika torrent program både dom större som uTorrent, Bitcomet etc. samt kinesiska program.
Så det kan helt enkelt vara så att min router inte är lämpad för detta?
Min ISP blockerar inte torrent-filer från den kinesiska sidan som jag testat, men kanske från den svenska.
Jag har även provat att avaktivera brandvägg och antivirus. Jag har nog gjort allt så jag är helt lost just nu.
Det enda jag inte provat är att köra direkt med nätverkskabel, av olika anledningar.
Kanske en korkad fråga för vissa, men finns det något torrent-program som fungerar med alla routrar och/eller inte behöver port forwarding?
Annars, vilken router rekommenderas för WiFi om jag ska slippa detta problem.