2014-05-19, 08:50
Medlem
Jag har några simpla frågor då jag har problem vid nedladdning av torrent-filer.

Finns det routrar som inte är lämpade eller helt enkelt inte fungerar att ladda ner torrents med?

Om ja, vilken router rekommenderar ni att jag införskaffar för att lösa mitt problem?

Om nej så återkommer jag med märke och modell för min router och beskriver mer ingående vad jag gjort och inte gjort för att få det att fungera.
Citera
2014-05-19, 08:58
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftershaveigroggen
Om ja, vilken router rekommenderar ni att jag införskaffar för att lösa mitt problem?

Du har inte talat om vad "ditt problem" är. Så, hur skall vi kunna rekommendera något?

Men ja, NAT/PAT-lådor med klen CPU uppskattar inte torrenttrafik på grund av det stora antalet samtidiga trafiksessioner.
Citera
2014-05-19, 15:16
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Gav du upp?

Ja för krångligt
Citera
2014-05-20, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du har inte talat om vad "ditt problem" är. Så, hur skall vi kunna rekommendera något?

Men ja, NAT/PAT-lådor med klen CPU uppskattar inte torrenttrafik på grund av det stora antalet samtidiga trafiksessioner.
Jag är ganska kass på nätverk och allt därtill, men mitt problem är att jag inte kan ladda ner torrent-filer, jag får aldrig något torrent-program att koppla upp.

Jag har provat med port forwarding, torrent-filer som jag vet fungerar både svenska och kinesiska, ett otaligt antal olika torrent program både dom större som uTorrent, Bitcomet etc. samt kinesiska program.

Så det kan helt enkelt vara så att min router inte är lämpad för detta?

Min ISP blockerar inte torrent-filer från den kinesiska sidan som jag testat, men kanske från den svenska.

Jag har även provat att avaktivera brandvägg och antivirus. Jag har nog gjort allt så jag är helt lost just nu.

Det enda jag inte provat är att köra direkt med nätverkskabel, av olika anledningar.

Kanske en korkad fråga för vissa, men finns det något torrent-program som fungerar med alla routrar och/eller inte behöver port forwarding?

Annars, vilken router rekommenderas för WiFi om jag ska slippa detta problem.
Citera
2014-06-07, 04:17
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Tja! Har en fråga till er mer kunniga där ute. Ökar nedladdningshastigheten om man port forwardar sin uTorrent-port till routern?
Tog ner programmet PortChecker och kollade min uTorrent-port och den är stängd både på TCP och UDP. Kommer det göra någon skillnad i hastigheten om jag öppnar porten? Tankar just nu en torrent i cirka 10 MB/s på en 100/10 lina, detta är dock ovanligt brukar ligga på mellan 1,5MB/s och 3MB/s. Och i så fall ska jag öppna både TCP och UDP?
Citera
2014-06-12, 19:47
Medlem
orrecrists avatar
Någon som vet varför i hel.. jag inte kan få tillbaka googel som startsida? Nå jävla V9 har dykt upp efter jag råka ladda hem nå skit & nu får jag inte bort de, han såklart gått in i inställningar & ställt om dessa till googel. Går heller ej att avinstallera V9 skiten.

Några förslag? Eller kommer jag tvingas leva med de där skiten. suck.
Citera
2014-06-12, 19:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Någon som vet varför i hel.. jag inte kan få tillbaka googel som startsida? Nå jävla V9 har dykt upp efter jag råka ladda hem nå skit & nu får jag inte bort de, han såklart gått in i inställningar & ställt om dessa till googel. Går heller ej att avinstallera V9 skiten.

Några förslag? Eller kommer jag tvingas leva med de där skiten. suck.

Nu vet varför inte detta inlägg ligger här då trådrubriken säger något helt annat.

Men hade du nu sökt på V9 så ligger det en rykande tråd -> (FB) V9 (Hur blir man av med detta virus?)(/Mod)
Citera
2014-06-12, 20:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu vet varför inte detta inlägg ligger här då trådrubriken säger något helt annat.

Men hade du nu sökt på V9 så ligger det en rykande tråd -> (FB) V9 (Hur blir man av med detta virus?)(/Mod)

Trodde man kunde ställa frågan här.

aaah suveränt, då ska vi se om de funkar.
Citera
2014-06-12, 21:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Trodde man kunde ställa frågan här.

Mja, trådens rubrik heter -> Tråden för portöppning, support, diverse frågor

Får du ingen ordning på ditt problem så ställ dina frågor här -> (FB) IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
Citera
2014-06-12, 21:12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, trådens rubrik heter -> Tråden för portöppning, support, diverse frågor

Får du ingen ordning på ditt problem så ställ dina frågor här -> (FB) IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod

Ja jag vet inte, tänkte mjukvara & detta var vart jag kunde ställa min fråga tänkte jag! eh!

Jag jag vet jag håller på att följa den guiden nu.. Kommer nog ta sin tid..
Citera
2014-06-19, 01:24
Medlem
Har problem med att den bärbara inte hittar nätverket efter att ha installerat windows 7. Har en asus ultrabook.

Någon som har tips, har försökt troubleshoota men hittar ingenting. Har ingen ethernet-kabel heller..
Citera
2014-07-03, 21:07
Medlem
Hur ser jag enklast om jag verkligen är kontaktbar för andra genom utorrent? Är medlem på två sidor som båda säger olika, har försökt att öppna en specifik port i routern men det hjälper inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in