2024-06-11, 07:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Gjorde likt Brigand och bytte 100/100 till 1000/1000.
Fiber convertern har två dioder markerade med 100 respektive 1000 där bara 100 lyser.
Jag kommer inte över 100 i speedtest utförda i webbläsaren.
Jag tror min utrustning ska klara gigabit om jag inte missat något.

Om du specar utrustningen så kan vi kolla om alla portar är gigabit men det borde du även klara själv.
Citera
2024-06-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om du specar utrustningen så kan vi kolla om alla portar är gigabit men det borde du även klara själv.

Router: Asus RT-AC65P
Cat 5e från router till ASUS ROG Strix B460-F GAMING moderkort. Finns en 5e förgreningskontakt (honahona) på linan men annars inget däremellan.
Citera
2025-04-17, 23:23
Medlem
Phobiazis avatar
Vet inte om detta är rätt tråd, ber om ursäkt i sådana fall..
Jag är intresserad av att lära mig vad alla mina inställningar i routern innebär, vad som är bra och dåligt med dessa, vad jag bör tänka på och så vidare för att sätta upp den så säkert och bra som möjligt.
Vad ska jag läsa? Vart ska jag börja? Nätverk överlag är något jag önskar mer kunskap om och framförallt då ur ett säkerhetsperspektivt likväl som definationer, funktioner, ajja-bajja osv...

Ni kan se mig som relativ noob i detta sammanhang. Kan sätta upp någorlunda och skaffa en vpn, sen poff.... vill mest vara säker och förstå, sen om jag kan vara så anonym som möjligt är det alltid ett plus, inte av någon anledning utan bara för att kunna... inte vet jag om man kör dns spoofing eller vad det heter, men det kanske är mest vid kriminell aktivitet?

Jag vet helt enkelt inte vart jag ska börja...

Ursäkta min dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in