2008-08-08, 16:07
Medlem
Tjena!

Imorse när jag skulle starta min dator, vägrar den att starta. Den startar och jag ser texten som kommer innnan Windows laddningen (windows ikonen med remsan som laddar under) men när det är meningen att den skall komma fram händer inget, skärmen blir bara svart.

Jag prövade att sätta i min Windows skiva för att formatera och installera om windows, men efter jag har tryckt på valfri tangent för att starta med skivan kommer texten "maskinvarukonfig kontrolleras bla bla" och därefter är det ju meningen att den blåa skärmen skall komma, men allt bara dör och det blir kolsvart på skärmen.

Om det är någon som vet hur jag skall åtgärda problemet så kan ni väl höra av er.

Med vänliga hälsningar.
Citera
2008-08-08, 16:29
Medlem
FlyingMachines avatar
Har du gjort några ändringar i hårdvaran eller blev det bara så här helt spontant?

Ladda ned memtest och kolla dina minnen.
Citera
2008-08-08, 16:35
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingMachine
Har du gjort några ändringar i hårdvaran eller blev det bara så här helt spontant?

Ladda ned memtest och kolla dina minnen.

hur ska han göra det? datorn funkar ju inte

och hu får man igång ett program windows inte startar?

Ps: jag är bara lite nyfiken, har inte så mycket kunskap om detta
Citera
2008-08-08, 19:53
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
hur ska han göra det? datorn funkar ju inte

och hu får man igång ett program windows inte startar?

Ps: jag är bara lite nyfiken, har inte så mycket kunskap om detta
Du behöver inte starta Windows för att använda Memtest. Stoppa i skivan när du startar datorn så körs det automatiskt. Se bara till att BIOS bootar från CD.

Och han måste ju ha någon dator som fungerar, annars kunde han omöjligt bett om hjälp.

Grattis på mig förresten, inlägg #500.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in