2008-08-08, 16:02
Medlem
timpanis avatar
När jag söker på Google (i min searchbar) får jag träffar från Google.se. Hur ändrar jag så att jag bara får träffar från Google.com?
Citera
2008-08-08, 16:12
Medlem
Google.com skickar ju alla svenskar till Google.se, sen förstår jag inte vad det spelar för roll.

Om du syftar på Firefox searchbar så gissar jag på att den går efter vilket språk du har i webbläsaren.
Citera
2008-08-08, 16:13
Medlem
Sökresultaten blir väl desamma oavsett vilken domänändelse du hamnar på?
Citera
2008-08-08, 16:23
Medlem
Sökresultaten är samma från alla länders (förutom kina och kanske något mer land som har censur) google, det är bara gränssnittet som skiljer(språk samt vissa funktioner finns bara i engelska versionen)
Hur ändrar man då? Gör ett sökning på svenska google först, sen går du upp i adressfältet och ändrar .se till .com så får du sökningen i engelskt interface istället
Finns som sagt var ingen anledning dock, hur man ändrar just i din searchbar vet jag inte, se om det finns någon funktion för att lägga till sökmotorer, lägg då till .com versionen där.
Citera
2008-08-08, 16:36
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Google.com skickar ju alla svenskar till Google.se, sen förstår jag inte vad det spelar för roll.

Om du syftar på Firefox searchbar så gissar jag på att den går efter vilket språk du har i webbläsaren.

Nä, jag har faktiskt engelska som språk där. Men jag gick in i inställningarn och lade in Google på nytt. Nu får jag träffar från Google.com
Citera
2008-08-08, 16:37
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Sökresultaten blir väl desamma oavsett vilken domänändelse du hamnar på?

Nä, använder du Google.se kommer till exempel träffar från svenska wikipedia före träffar från engelska wikipedia, vilket störde mig.
Citera
2008-08-08, 16:44
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nä, använder du Google.se kommer till exempel träffar från svenska wikipedia före träffar från engelska wikipedia, vilket störde mig.

Sök direkt på Wikipedia så slipper du problemet.
Citera
2008-08-08, 17:02
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Sök direkt på Wikipedia så slipper du problemet.

Naturligtvis gör jag det. Det var bara en illustration av hur jag upptäckte att Google.se skilde sig från Google.com
Citera
2008-08-08, 17:19
Medlem
Gå till google.com, redirected till google.se, klicka länken som säger att du vill använad google.com istället för .se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in