• 1
  • 2
2008-08-08, 15:13
Medlem
Är det 100 % så att man når snabb tolerans av låt säga Iktorivil och sedan måste höja och sluta iförd afghanpäls och morakniv på plattan? Finns det inte många som kan hålla en lågdosbenso under många år för att lindra oro och GAD?
Citera
2008-08-08, 15:49
Medlem
Crinells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetabove
Är det 100 % så att man når snabb tolerans av låt säga Iktorivil och sedan måste höja och sluta iförd afghanpäls och morakniv på plattan? Finns det inte många som kan hålla en lågdosbenso under många år för att lindra oro och GAD?
nej.. omöjligt
Citera
2008-08-08, 15:51
Medlem
Citat:

många är kallade, få är utvalda

nä men, visst kan man klara en låg intagning av benz under lång tid för att lindra oro osv. men vad ska man göra efter 2-3 månader när du har din ångest och 1 mg clonazepam påverkar dig som en sockerbit extra i kaffet?

sen så de dagar du inte tar något så mår du skit pga av att du inte tagit nått...

benz är som en spiral... ganska negativ sådan.

du tar för att du mår dåligt, men det slutar med att du tar för att inte må dåligt. finns bara en väg ut och den är fan inte rolig
Citera
2008-08-08, 15:56
Medlem
Tack för svar.
Det är ju själva fan när man äntligen "funnit sig själv" igen med benso och inte bli utbränd av stress och oro utan kan jobba och sköta allt med lätt hjärta. Ska man alltså få ångest över att ha lindrat ångesten? För sen måste skiten ur kroppen och då är det som att "hälla i ormar i buken och sy igen" som Thorsten Flinch uttryckt saken.
Men en fråga runt detta.
Kan man köra Ikto ett tag och sen göra pauser och med hjälp av andra mediciner typ Theralen "sova över" abstinensen?
Citera
2008-08-08, 15:59
Nej alla utvecklar inte tolerans. Jag har käkat benzo i 5 år, mestadels Iktorivil, o har legat på samma dos hela tiden. Men försöker jag sluta, så är det ett helvete. Så beroende är jag.
Citera
2008-08-08, 16:00
Medlem
Citat:
Tack för svar.
Det är ju själva fan när man äntligen "funnit sig själv" igen med benso och inte bli utbränd av stress och oro utan kan jobba och sköta allt med lätt hjärta. Ska man alltså få ångest över att ha lindrat ångesten? För sen måste skiten ur kroppen och då är det som att "hälla i ormar i buken och sy igen" som Thorsten Flinch uttryckt saken.
Men en fråga runt detta.
Kan man köra Ikto ett tag och sen göra pauser och med hjälp av andra mediciner typ Theralen "sova över" abstinensen?

oavsett hur mkt du sover med theralen så finns det minst 8 timmar då du inte sover... det är inga roliga timmar om du hållt på länge med benz.
själv så mådde jag fan i 3 månader efter jag la av med benzo. hade då imundigat mer eller mindre dagligen olika benzopreparat under 1 år (eller 2,3 ganska svart i minnet....) . samt ganska mkt varje helg.
den avgrundsångesten är jävligt obehaglig... det värsta är att den inte går över... eller den gjorde inte det för mig iaf
Citera
2008-08-08, 16:04
Medlem
lakritspipans avatar
Klart att du inte måste. Helt upp till dig. Kolla halveringstider osv. och bilda dig en uppfattning om hur ofta du kan ta utan att bli fast. Så har jag kört i snart 3 år nu. Käkat benso regelbundet varje vecka, 1-3 ggr/veckan och enbart i låga doser och jag är varken beroeden eller har byggt upp nån tolerans. Klart att man har spårat ur några gånger på höga doseringar men överlag så funkar detta skitbra för mig.

Man kan ju inte få allt, blir ju ingen kraftig ångestlindring dagligen på det här viset, däremot kan du verkligen lita på effekten när du väl ska ta och du har kontroll över dina tabletter istället för tvärtom.
Citera
2008-08-08, 16:05
Medlem
okej psycopathic, tack för svar, har du använt Ikto för att fungera i vardagen? Jag tänker i så fall tillåta mig själv att bli beroende av lågdos-Ikto. Det är bättre än att smacka in i en vägg och bli sjuk på andra sätt.

sionist: så du lever med ångesten idag eller dövar du den med annat?
Citera
2008-08-08, 16:08
Medlem
så pipan: ska man köra snabbkickande Xanor vid behov eller långverkande som Ikto tycker du? Har du kört Xanor alltså?
Citera
2008-08-08, 16:32
Medlem
lakritspipans avatar
Citat:
så pipan: ska man köra snabbkickande Xanor vid behov eller långverkande som Ikto tycker du? Har du kört Xanor alltså?

Jo, Xanor har jag ätit mycket, samt i princip alla andra sorter som finns i Sverige iaf. Xanor är ju fint för att det kickar på snabbt som du säger och lämnar även kroppen snabbt så det är väl ett bra val vid tillfällig ångestlindring.

Själv gillar jag dock effekten av Ikto mer, skönare helt enkelt, samt en lite mer utdragen effekt, halveringstiden är ju längre. Har jag tagit Ikto en gång under veckan och vet att jag skulle behöva benso till två tillfällen till samma vecka så blir det typ alltid Xanor pga. den korta halveringstiden. Kanske tänker skumt, men detta har funkat bra. Ingen tolerans och inget beroende.
Citera
2008-08-08, 16:37
Medlem
tack pipan, jag tar rygg på ditt intag. Grundar med en Ikto och toppar av med Xanor vid behov och hoppas jag inte behöver gå upp i dos som du. Man får väl ha karaktär nog att inte göra det för att det är så lätt att poppa ett pill till. Hur mkt Ikto tar du, 2 mg?
Citera
2008-08-08, 16:38
Medlem
Det är ett läkemedel som har använts í över ett halvt sekel. Tror du själv att benzo hade fått användas så länge om alla som tog det slutade i ett missbruk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in