Citat:
Ursprungligen postat av paggan
1. Kan jag förbereda paneringen av dessa innan så att det bara är att steka på när sällskapet kommer?
2. Sen undrar jag om kantarellsås lämpar sig till detta? Tänkte servera med klyftpotatis och sallad.
3. Kan jag även byta ut Grevéosten mot Emmentaler?
1. Ja. Men en haltimme eller så innan tillgningen så bör du placera schitzlarna i frys!! Detta resulterar i en jämnare och finare skorpa. Tänk också på att ha tillräckligt med matolja i stekpannan (ej smör!). Oljemängden skall motsvara schnitzlarnas halva tjocklek. Stek på normalvärme eller lägre tills du får en gyllene yta. I slutet av stekningen kan du om du vill lägga i en klick smör i pannan. Personligen så undviker jag det här momentet.
2. Hm, strunta i kantarellsåsen. Det är lite synd att använda den här typen av svamp. Har du ingen KJ, alt blandsvamp i frysen? Om inte så kör med en vanlig champinjonbaserad sås. Om du har svamppulver så är ju halva slaget vunnet. Det finns dessutom svampbuljong i tärningar att köpa nuförtiden.
Har du kanske övervägt att laga potatismos, resp pressad potatis i stället? Eller hemgjorda pommes?
~Paul~