2008-08-08, 00:04
Bannlyst
Det finns många lagliga örter att köpa och visst fungerar de, men de är inte tillräckligt potenta. Finns det något enkelt sätt att koncentrera dessa örter på? Kan man som man gör med weed använda acetonmetoden tro?
Citera
2008-08-08, 00:16
Medlem
N2O/THCs avatar
Ja, acetonextraktion fungerar på det mesta.

Läpligast gör du detta genom att skära av bottnen på en diskmedelflaska, sedan häva ner din semiberusande ört. Du bör packa lite grand, men inte för mycket. Sedan häller du i aceton tills det flyter ett par centimeter över.

Låt sedan brygden stå och dra i nådra timmar under förslutning. Gladpack lämpar sig ypperligt till detta ändamål. Sedan tar du dort plasten och öppnar locket (som nu ska vara i bottnen). Och häller ut ditt extrakt på ett stort fat. Låt sedan detta stå och avdunsta på balkongen, eller dyligt välventilerat område.

När det hela är torkat strör du på lite torkade, söndersmulade växtdelar och skrapar ihop allt till en kaka. Nu är det klart att röka!

Acetonprocessen bör upprepas ytterligare en gång i samma växtdelar, så att inget trevligt går till spillo.

Värt att notera är även att allt inte löses i aceton, utan kan behöva andra lösningsmedel.

Lycka till!
Citera
2008-08-08, 00:26
Bannlyst
Du menar att jag bara ska hälla ut acetonet va och inte alla växtdelar? (efter det har dragit i några timmar alltså) Varför ska jag strö växtdelar över det sen?

tack föresten.
Citera
2008-08-08, 00:35
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Du menar att jag bara ska hälla ut acetonet va och inte alla växtdelar? (efter det har dragit i några timmar alltså) Varför ska jag strö växtdelar över det sen?

tack föresten.

Ja, du ska bara hälla ut vätskan. Och sedan smular man ner torra växtdelar på för att få lite substans. Annars blir det kladdigt och brinner sämre. Det blir bättre på alla sätt av att smula ut lite växtdelar över det hela. Det ska inte vara mycket. Tänk att du ska ha på en massa oregano på en fläskig pizza. Då blir det nog lagom. Men det märker du när du väl sitter där.
Citera
2008-08-08, 01:04
Bannlyst
Är det någon speciell aceton man ska ha? Något speciellt märke? Läste lite snabbt på swecan om att det inte skulle vara aceton med olja eller något sådant?
Citera
2008-08-08, 01:07
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Är det någon speciell aceton man ska ha? Något speciellt märke? Läste lite snabbt på swecan om att det inte skulle vara aceton med olja eller något sådant?

Ja, ren aceton ska det vara. Kolla noga, så att det inte är utblandat med något skit som inte avdunstar. Vill minnas att det finns nästan överallt. Tom på Maxi stormarknad. Dock så kan jag rekomendera Statoil och liknande mackar. De har garanterat Aceton.
Citera
2008-08-08, 01:13
Medlem
hönsmammas avatar
Får man fråga vilken ört det kan vara?
Citera
2008-08-08, 12:53
Medlem
går samma sak att göra med palettblad? dvs Colleus Blumei
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera