2008-08-07, 23:17
Bannlyst
Vet någon vart jag kan få tag i läkemedlets sammansättning?

Tex så vet jag att Treo Comp innehåller: acetalsalicylsyra, kodein och koffein. Men på www.fass.se så står det inte hur många mg det är av varje substans. Finns det bra sidor som har fakta på detta? Eftersom jag vill kombinera ihop en Treo Comp själv, men den tillverkas inte längre. Samma med tex Distalgesic, paraflex comp och somadril.
Citera
2008-08-07, 23:48
Medlem
Himmler!s avatar
En Treo comp brustablett innehåller: Acetylsalicylsyra 500 mg, koffein 50 mg, kodeinfosfathemihydrat 30 mg. Natriumvätekarbonat 1250 mg, vattenfri citronsyra, dokusatnatrium, natriumbensoat (E 211).

Fass för förskrivare har mer information än patientfass.
Citera
2008-08-08, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
En Treo comp brustablett innehåller: Acetylsalicylsyra 500 mg, koffein 50 mg, kodeinfosfathemihydrat 30 mg. Natriumvätekarbonat 1250 mg, vattenfri citronsyra, dokusatnatrium, natriumbensoat (E 211).

Fass för förskrivare har mer information än patientfass.

Tack. Där fanns allt jag sökte, förutom på Distalgesic och Paraflexcomp. Hemliga grejjer det där

Någon som vet om man kan få tag i parflex comp någonstans, eller är den tillbakadragen i hela världen? Har letat, men det verkar som det inte bara är i Sverige som den är avregistrerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in