2008-08-07, 18:12
Medlem
Jag kommer ihåg när jag var liten så beställde min mamma mat från B&W via internet. Dom kom hem kvällen efter man hade beställt.

Nu har jag rätt så nyutflyttad och utan bil är det jobbigt att storhandla. Pallar inte fråga kompisar om skjuts eller sitta på bussen med 8 kassar käk.

Någon som vet vart man kan köpa mat på internet och dom kommer och levererar dagen efter? Har det försvunnit helt? Hittar inte nåt på nätet.... =(

Tack

Simcha
Citera
2008-08-07, 18:20
Medlem
Jag är inte säker, men jag tror att de affärer som körde det där har lagt ner med det och nöjer sig med att låta kunderna komma till affären istället. Anledningen torde vara lönsamhet, alla impulsköp försvinner när folk sitter hemma vid datorn och klickar. Man säljer helt enkelt mindre, plus att det faktiskt kostar en hel del med utkörning.
Citera
2008-08-07, 18:30
Medlem
quaertys avatar
Här har du en länk: http://www.mataffaren.se/

På sidan finns all info du behöver.

Edit: Det gällde visst bara Stockholm ser det ut som, vi får hoppas att du bor här.
Senast redigerad av quaerty 2008-08-07 kl. 18:32.
Citera
2008-08-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty

Edit: Det gällde visst bara Stockholm ser det ut som, vi får hoppas att du bor här.
Där fick jag så jag teg...
Citera
2008-08-08, 05:37
Medlem
meepers avatar
Här har du en länk till:

http://www.netxtra.se/new/

PrisXtra i onlineform.
Citera
2008-08-08, 09:43
Medlem
Ytterligare en:
www.natlivs.se
Citera
2009-08-18, 22:27
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty

Rullar duktigt med reklam om denna site på tvn nu.. någon som testat och kan rekommendera?
Citera
2009-08-18, 23:18
Medlem
htdgs avatar
Jag jobbade med ett företag som heter marketonline förut. Vi sysslade bara med utkörning till företag men det var snack om att det skulle släppas till privatpersoner. Vet inte om de har gjort det ännu.

En sak ska du ha i åtanke, varorna blir rejält mycket dyrare om du köper dom online. Istället för en marginal på ca 30% i butik kan den vandra upp till 40-50% online. Lägg därefter till fraktkostnad och eventuell plockkostnad och du har ett hutlöst överpris.

Jag skulle INTE storhandla på det här sättet.
Citera
2009-08-19, 13:20
Medlem
My©s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Rullar duktigt med reklam om denna site på tvn nu.. någon som testat och kan rekommendera?

Jag handlar regelbundet på www.mataffaren.se. Det är en suverän lösning för mig som inte har tillgång till bil. Jag brukar göra matlistor så jag vet ungefär vad jag ska laga de kommande 7-10 dagarna och lägga stora ordrar. Det fungerar väldigt bra!

Köttet har alltid varit fräscht. Grönsakerna är jag nöjd med även om jag mest handlar sånt som håller sig i kylen ett tag. Man kan t.o.m. beställa avocados av olika mognadsgrad ifall de inte ska användas omgående. Sallad, tomater och liknande kompletterar jag sedan med i kvatersbutiken efter hand.

Det frysta levereras i frysbehållare tillsammans med påsar innehållande kolsyreis så att det håller sig iskallt under leveransen.

Prismässigt ligger de kanske någon krona över men det jämnar definitivt ut sig eftersom man undviker alla småköp.

Leveransen bokas i tvåtimmarsintervall och kostar normalt 85 kronor tror jag. Själv brukar jag få erbjudande om fraktfri leverans en dag i veckan så hemkörningsavgiften kan undvikas med lite planering. De är duktiga på att hålla tiden för övrigt...

En fiffig funktion de har är att man kan markera varor som "Får ej ersättas". Skulle jag t ex beställa ett 15-pack ägg och de är slut så får jag istället 3 st 6-pack. Har jag däremot markerat varan som oersättlig är det ingen risk att jag får en annan vara som jag inte vill ha. Bra om man föredrar ett visst märke av livsmedel.

Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera www.mataffaren.se. Det funkar bra att beställa från dem - och de bär hem mina 10-kg's säckar med kattsand! Bara det är fan värt 85 spänn!

/My©
Citera
2009-08-19, 18:18
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My©
Jag handlar regelbundet på www.mataffaren.se. Det är en suverän lösning för mig som inte har tillgång till bil. Jag brukar göra matlistor så jag vet ungefär vad jag ska laga de kommande 7-10 dagarna och lägga stora ordrar. Det fungerar väldigt bra!

Köttet har alltid varit fräscht. Grönsakerna är jag nöjd med även om jag mest handlar sånt som håller sig i kylen ett tag. Man kan t.o.m. beställa avocados av olika mognadsgrad ifall de inte ska användas omgående. Sallad, tomater och liknande kompletterar jag sedan med i kvatersbutiken efter hand.

Det frysta levereras i frysbehållare tillsammans med påsar innehållande kolsyreis så att det håller sig iskallt under leveransen.

Prismässigt ligger de kanske någon krona över men det jämnar definitivt ut sig eftersom man undviker alla småköp.

Leveransen bokas i tvåtimmarsintervall och kostar normalt 85 kronor tror jag. Själv brukar jag få erbjudande om fraktfri leverans en dag i veckan så hemkörningsavgiften kan undvikas med lite planering. De är duktiga på att hålla tiden för övrigt...

En fiffig funktion de har är att man kan markera varor som "Får ej ersättas". Skulle jag t ex beställa ett 15-pack ägg och de är slut så får jag istället 3 st 6-pack. Har jag däremot markerat varan som oersättlig är det ingen risk att jag får en annan vara som jag inte vill ha. Bra om man föredrar ett visst märke av livsmedel.

Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera www.mataffaren.se. Det funkar bra att beställa från dem - och de bär hem mina 10-kg's säckar med kattsand! Bara det är fan värt 85 spänn!

/My©

Hej och tack för en bra recension kul att du är nöjd då, jag ska nog ge det ett till fredagen. Jag är ingen storhandlare dock, men fylla skafferiet typ..

Priserna oroar jag mig inte så mycket för, av vad jag sett på hemsidan ser det inte dyrt ut. Och de där 85 kronorna sparar jag ju in på att slippa ta bilen och säkert totalt 90 minuter som det tar att åka till affären, plocka det jag ska ha, åka hem, packa upp. Det är väl typ därför jag blev intresserad mest, tid är pengar för mig

Tror det här är en jävla hit för småbarnsfamiljer och annat upptaget folk.. har inte ens kids och kan knappt föreställa mig ångesten att glida runt i en ICA Maxi med 3 ungar
Citera
2010-08-11, 17:44
Medlem
Hej

kul att se att det händer så mycket, för bara några år sedan va handla mat på nätet något helt nytt, nu kryllar det av siter som erbjuder tjänsten. Jag handlade via mathem i Stockholm efter rekommendation av handla mat på nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in