Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Rullar duktigt med reklam om denna site på tvn nu.. någon som testat och kan rekommendera?
Jag handlar regelbundet på
www.mataffaren.se. Det är en suverän lösning för mig som inte har tillgång till bil. Jag brukar göra matlistor så jag vet ungefär vad jag ska laga de kommande 7-10 dagarna och lägga stora ordrar. Det fungerar väldigt bra!
Köttet har alltid varit fräscht. Grönsakerna är jag nöjd med även om jag mest handlar sånt som håller sig i kylen ett tag. Man kan t.o.m. beställa avocados av olika mognadsgrad ifall de inte ska användas omgående. Sallad, tomater och liknande kompletterar jag sedan med i kvatersbutiken efter hand.
Det frysta levereras i frysbehållare tillsammans med påsar innehållande kolsyreis så att det håller sig iskallt under leveransen.
Prismässigt ligger de kanske någon krona över men det jämnar definitivt ut sig eftersom man undviker alla småköp.
Leveransen bokas i tvåtimmarsintervall och kostar normalt 85 kronor tror jag. Själv brukar jag få erbjudande om fraktfri leverans en dag i veckan så hemkörningsavgiften kan undvikas med lite planering. De är duktiga på att hålla tiden för övrigt...
En fiffig funktion de har är att man kan markera varor som "Får ej ersättas". Skulle jag t ex beställa ett 15-pack ägg och de är slut så får jag istället 3 st 6-pack. Har jag däremot markerat varan som oersättlig är det ingen risk att jag får en annan vara som jag inte vill ha. Bra om man föredrar ett visst märke av livsmedel.
Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera
www.mataffaren.se. Det funkar bra att beställa från dem - och de bär hem mina 10-kg's säckar med kattsand! Bara det är fan värt 85 spänn!
/My©