Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-07, 17:23
  #1
Medlem
Snurrens avatar
Nu har jag för femtielfte gången skrivit ett långt PM till en Flashbackare och allt bara försvann. Ligger med laptopen i knät och kan ha kommit åt touch-panelen, kan jag återskapa mitt långa PM? Vad gör jag för fel? Måste jag alltid göra ett dokument och klistra in det eller kan jag hitta det jag skrev (är det borta för evigt ? Snälla hjälp en icke dator-nörd! Det här gör mig så irriterad.
Citera
2008-08-07, 17:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Nu har jag för femtielfte gången skrivit ett långt PM till en Flashbackare och allt bara försvann. Ligger med laptopen i knät och kan ha kommit åt touch-panelen, kan jag återskapa mitt långa PM? Vad gör jag för fel? Måste jag alltid göra ett dokument och klistra in det eller kan jag hitta det jag skrev (är det borta för evigt ? Snälla hjälp en icke dator-nörd! Det här gör mig så irriterad.
Testade du CTRL+Z i textrutan?
Citera
2008-08-07, 17:38
  #3
Medlem
Snurrens avatar
Tack för jättesnabbt svar. Minns att för länge sedan pratade mina döttrar om detta, nu ska jag aldrig mera glömma. Tyvärr har jag nog tryckt på för många tangenter för att det ska funka. Vad är det som händer i datorn när infon bara seglar iväg på det här sättet? Någon som kan förklara? Det är jätteförsmädligt när det händer.Man bli inspirerad att skriva massor och orden bara rinner i väg och så helt plötsligt är det bara borta. Datorernas välsignelse och förbannelse...
__________________
Senast redigerad av Snurren 2008-08-07 kl. 17:45.
Citera
2008-08-07, 17:39
  #4
Medlem
Snurrens avatar
Dubbelpost på dig själv du! I min värld ska vi vara snälla mot varandra så länge man inte förtjänar motsatsen
Citera
2008-08-07, 18:35
  #5
Medlem
Vad som i detalj händer i datorn vet jag inte, men jag kan tänka mig att anledningen till att texten försvann från första början är för att du råkade markera hela texten på något sätt, och sedan "skrev över" den. Då fungerar CTRL+Z, fast det funktionen har en del begränsningar...
Citera
2008-08-07, 20:35
  #6
Medlem
kanulas avatar
Ett tips är att göra en Ctrl+A och Ctrl+C med jämna mellanrum när du skriver så mycket. Skulle något dumma sig trycker du bara Ctrl+V för att få tillbaka senaste kopia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback