• 1
  • 2
2008-08-07, 14:43
Medlem
Blixis avatar
Hej. Jag skulle med glädje ta emot tips på hur man ska matcha färger med varandra. Allmänna riktlinjer över vilka färger som brukar gå ihop lite mer generaliserat då det finns en hel uppsjö av nyanser. Inte allt för bra på att få ihop det med färgera. Vad passar t.ex. grå, mörkblå, svart till? Help me out FB!

Min första fråga blir, vad passar bra till en mörkgrön/militärgrön tröja med högkrage? Gillar rutmönstrade skjortor och använder det för det mesta. Kanske en röd vit skjorta eller dylikt? You tell me!
Citera
2008-08-07, 15:01
Medlem
112358s avatar
Jag har fått endel matchings tips av denna sida: http://www.jurgita.com/articles-id2117.html

Till din mörkgröna tröja skulle jag nog ha något med samma mörka ton fast en annan färg, kanske lila eller blått
Citera
2008-08-07, 18:53
Medlem
HimmelsBlaus avatar
En sån med dragkedja upp eller?

Ptja, en vit t-shirt funkar nog fint till det

Annars är väl basfärgerna ganska lätta att matcha tycker jag.

Mörkblått går att matcha med många färger egentligen men vill man vara diskret i färgtonerna och inte utstyrsla sig för mycket tycker jag att man kan rikta sig in på: vitt, ljusblått, beige (t.ex beige slim-fit chinos till en mörkblå jacka/rock blir ofta aldrig fel om passformen stämmer) och i viss mån rött. Men man kan ju helt klart fixa runt hur man vill.
Brunt och rött tycker jag går mycket bra ihop men även här fungerar de gamla basfärgerna beige, bit, ljusblå och i viss mån mörkblå.

Bara lite snabba personliga tips!
Citera
2008-08-07, 19:30
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
En sån med dragkedja upp eller?

Ptja, en vit t-shirt funkar nog fint till det

Annars är väl basfärgerna ganska lätta att matcha tycker jag.

Mörkblått går att matcha med många färger egentligen men vill man vara diskret i färgtonerna och inte utstyrsla sig för mycket tycker jag att man kan rikta sig in på: vitt, ljusblått, beige (t.ex beige slim-fit chinos till en mörkblå jacka/rock blir ofta aldrig fel om passformen stämmer) och i viss mån rött. Men man kan ju helt klart fixa runt hur man vill.
Brunt och rött tycker jag går mycket bra ihop men även här fungerar de gamla basfärgerna beige, bit, ljusblå och i viss mån mörkblå.

Bara lite snabba personliga tips!

Precis med en dragkedja högst upp vid halsen. Men om jag vill använda en skjorta under istället för en vit t-shirt vad tycker du då? Jo beige mörkblått och vit funkar kanon. Men specifika tips för att matcha mörkgrönt vore kanon!
Citera
2008-08-07, 21:08
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Okej, jo, akta dig för alltför skrikiga färger, men jag tror inte att du är den snubben som använder sånt(?). Annars kan du helt klart ha en skjorta eller piké under, det ser oftast bra ut.

Just grönt är en basfärg som nog är bland de svåraste att matcha med
Citera
2008-08-07, 21:29
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Okej, jo, akta dig för alltför skrikiga färger, men jag tror inte att du är den snubben som använder sånt(?). Annars kan du helt klart ha en skjorta eller piké under, det ser oftast bra ut.

Just grönt är en basfärg som nog är bland de svåraste att matcha med

Jo tänkte använda en skjorta eller piké under. Vad tror du om en vit/blå rutig skjorta under?
Citera
2008-08-07, 22:52
Medlem
Lånar tråden lite.

Ljusblå skor till matt vit skjorta. Vilken färg ska byxorna ha?
Citera
2008-08-08, 08:29
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Lånar tråden lite.

Ljusblå skor till matt vit skjorta. Vilken färg ska byxorna ha?

Ett par mörkblåa jeans blir nog snyggast, vill du spetsa till det lite kan du nog köra ett par beige slim-fit chinos.

Blixi: Jag vet inte om jag tror att det skulle passa, men jag vet ju inte heller hur det faktiskt ser ut i verkligheten, t.ex, hur stora är rutorna på skjortan är?
Citera
2008-08-08, 11:01
Bannlyst
Skor och bälte ska matcha i färg.
Undantag för vita skor.

Annars kan man blanda rätt friskt med färger, tycker jag.
Senast redigerad av spooz 2008-08-08 kl. 11:03.
Citera
2008-08-08, 12:21
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Ett par mörkblåa jeans blir nog snyggast, vill du spetsa till det lite kan du nog köra ett par beige slim-fit chinos.

Blixi: Jag vet inte om jag tror att det skulle passa, men jag vet ju inte heller hur det faktiskt ser ut i verkligheten, t.ex, hur stora är rutorna på skjortan är?

Mycket små rutor, skjortan är från Ben Sherman om det skulle hjälpa. Jo det ligger nånting i det du säger lite får man prova själv. Får laborera lite med min nya tröja som kommer nästa vecka
Citera
2008-08-08, 15:06
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jo, det bör fungera, jag trodde att det var en sån där skjorta med stora hilly-billy rutor
Citera
2015-10-01, 15:03
Medlem
Lånar denna gamla tråd lite. Fungerar det att ha en mörkblå skepparjacka med rödrutig skjorta under? Eller bör jag ha någon annan jacka på mig då?
Funderar också på vilka byxor som är snyggast till. Har ni några tips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in