2008-08-07, 13:26
Medlem
laminatkungens avatar
Eftersom jag har lite bilder och annat som jag inte vill att alla användare på datorn ska ha tillgång till och som jag inte vill ska ”skita ner” hårddisken, så köpte jag ett 8 GB minne på teknikmagasinet idag.

Glad i hågen smällde jag in minnet i datorn och började föra över lite filer. Försökte först med allt ihop som skulle föras över, men då började det komma felmeddelanden om att datorn inte kunde läsa vissa filer.

Bestämde mig därför att föra över mindre ”högar” med data i taget istället. Det funkade någorlunda, förutom att det gick fördj***igt långsamt, trots att det är USB 2.0 så blev hastigheten bara 111kB/s

Hursomhelst så mitt i denna andra överföring fick datorn nog och sa att disken den försökte skriva till inte existerade och överföringen slutade.

Har kollat i utforskaren men kan inte se disken där, det enda ställe den syns är i ”säker borttagning av maskinvara”.

Minnet får ström för dioden som finns på lyser så fint så.

Jag har prövat att starta datorn med minnet i och att sätta i minnet efter att jag startat upp datorn. Ingen skillnad mellan dessa två metoder.

Eftersom jag hann föra över några filmklipp av erotisk karaktär till USB-minnet innan detta hände så vill jag inte gärna springa tillbaks till butiken med det heller (Ja, jag tittar på det, men talar inte om det offentligt. Dubbelmoral? Jovisst! )

Jag kör Vista på datorn och minnet är som sagt teknikmagasinets eget märke ”Zap”

Är det bara att slänga minnet och köpa ett nytt eller finns det några inställningar eller annat man kan göra för att ordna till det?
Citera
2008-08-07, 13:54
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Försök få in goatse-mannen, 2girl1cup, osv härligt matrial på minnet.
Lämna sedan tillbaka det till affären som en stolt Flashbackare!!!

Visst kunde jag väl gjort det, om jag bara kunde göra något över huvud taget med minnet.

Tillägg 1:
Har testat det i en annan dator med samma resultat.

Tillägg 2:
Den fina windows ljudeffekten som hör till att ta i och ur saker från USB portarna funkar fint, så något händer ju när man pluggar in minnet, frågan är vad.
Citera
2008-08-07, 16:04
Medlem
slaskbaks avatar
Oftast beror det på att USB-minnet blir tilldelad en enhetsbokstav som redan är upptagen.

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. I fönstret som öppnas finns det en trädstruktur till vänster. I denna har du ett val Diskhantering under Lagring.

Här kan du högerklicka på ditt USB-minne och ändra enhetsbokstav.
Citera
2008-08-07, 16:27
Medlem
trickydicks avatar
Är minnet readyboost förberett?

isf formatera det med ett readyboost-remove-app.. Leta på internet
Citera
2008-08-07, 16:51
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Oftast beror det på att USB-minnet blir tilldelad en enhetsbokstav som redan är upptagen.

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. I fönstret som öppnas finns det en trädstruktur till vänster. I denna har du ett val Diskhantering under Lagring.

Här kan du högerklicka på ditt USB-minne och ändra enhetsbokstav.

Tack för det, nu hittar jag minnet igen i "utforskaren" och kan börja göra backup på mina viktiga filer igen.

Ett litet problem till har uppstått, det går riktigt, riktigt långsamt. Bara ca 200 kb/s

Kan man göra något åt hastigheten eller får jag leva med det?
Citera
2008-08-07, 20:35
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Tack för det, nu hittar jag minnet igen i "utforskaren" och kan börja göra backup på mina viktiga filer igen.

Ett litet problem till har uppstått, det går riktigt, riktigt långsamt. Bara ca 200 kb/s

Kan man göra något åt hastigheten eller får jag leva med det?

Fast det verkar inte funka länge...
Har fårr göra om proceduren tre gånger nu, har dessutom formaterat om en gång utan resultat.

Kan åtminstone ta bort mina filer och gå tillbaks till butiken nu (eller som någon föreslog, lägga dit lite roligare bilder)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in