• 1
  • 2
2008-08-07, 13:12
Medlem
loafmasters avatar
Juniorkronorna är för tillfället i USA och spelar ett par träningsmatcher mot USA. I första matchen mot USA White vann Sverige med 3-2 på övertid. Inatt var siffrorna inte lika smickrande. Förlust med 7-1 mot USA Blue.

Lite info om matchen: http://www.swehockey.se/t2.asp?p=65501&x=1&a=1140482

Det som i mina ögon verkar positivt är väl att Markström förmodligen vaktat kassen i vinstmatchen medan Owuya stod i 1-7 förlusten. Heja Jacob!
Citera
2008-08-07, 13:16
Medlem
edlunns avatar
GO VICTOR HEDMAN! :P

Vad delar upp USA? White och Blue?
Citera
2008-08-07, 13:18
Bannlyst
Glöm inte att juniorkronorna inledde träningsmatchandet med att spela 2-2 mot MÄKTIGA AIK, som var J20-betonat, innan resan till USA.
Citera
2008-08-07, 13:23
Medlem
steffeGs avatar
Det ser ju ljust ut att förlora med 7-1 mot halva det amerikanska landslaget.
Citera
2008-08-08, 00:49
Medlem
Snoppzors avatar
Läsvärd artikel från nhl.com om Victor Hedmans insatser, som kunde varit bättre. Sen ger några andra spelare sin syn på Hedman, bland andra Simon Hjalmarsson och amerikanska löftet James van Riemsdyk.

http://www.nhl.com/nhl/app/?service=...ticleid=379443
Citera
2008-08-17, 00:10
Medlem
loafmasters avatar
Sverige har nu spelat klart Ivan Hlinka Memorial och slutade på en helt okej 3:e placering. Det roligaste för svensk hockey var väl annars toppen av poängligan i turneringen.

1. Magnus Svensson-Pääjärvi - 4-3-6-9
2. Anton Lander - 4-3-3-6

Pääjärvi ångar på rejält.
Citera
2008-08-17, 02:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Sverige har nu spelat klart Ivan Hlinka Memorial och slutade på en helt okej 3:e placering. Det roligaste för svensk hockey var väl annars toppen av poängligan i turneringen.

1. Magnus Svensson-Pääjärvi - 4-3-6-9
2. Anton Lander - 4-3-3-6

Pääjärvi ångar på rejält.

Bägge spelar i Timrå
Har inte pääjärvi chans att draftas i första rundan tro?
Citera
2008-08-17, 02:35
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bägge spelar i Timrå

Det tror jag absolut. Han visade bra mognad redan förra säsongen i Timrå och lär inte få mindre utrymme säsongen som kommer. Eftersom Tedenby kunde gå i första rundan så kan Pääjärvi helt klart göra det. Han är i mina ögon en bra bit framför just Tedenby i utvecklingen sett till ålderskillnaden.
Citera
2008-08-17, 02:59
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det tror jag absolut. Han visade bra mognad redan förra säsongen i Timrå och lär inte få mindre utrymme säsongen som kommer. Eftersom Tedenby kunde gå i första rundan så kan Pääjärvi helt klart göra det. Han är i mina ögon en bra bit framför just Tedenby i utvecklingen sett till ålderskillnaden.

Håller med där. Pääjärvi kommer typ göra 4+5 eller något. Det här är lite offtopic men jag förstår inte hur vissa personer kan tycka att kanadensare är överhypade. De vinner ju fan varanda turnering nästan. De har vunnit J-VM hur många gånger som helst och nu Ivan Hnlinka(stavning). De är ju bäst i världen.

Och förresten, finns det några trainingcamp klipp ute där man kan få se några svenska spelare åka runt? Tycker det är skitkul att kolla när prospects och nhl-lag tränar
Senast redigerad av David_Villa 2008-08-17 kl. 03:02.
Citera
2008-08-17, 08:45
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bägge spelar i Timrå
Pääjärvi kommer gå i första rundan. Det ska till fruktansvärt mycket om han inte gör det. Jag tror även att Lander också går i första rundan. Pääjärvi skulle jag tippa att han går mellan platserna 5-15 och Lander på 20-30. Om Anton Gustavsson kunde gå i första rundan så måste Lander göra det. 2009 års draft kommer bli en draft med mycket svenskar.
Citera
2008-08-18, 00:11
Medlem
steffeGs avatar
Victor Hedman top-5 också om han inte gör en fiaskosäsong. Sedan Jacob Josefsson kan också ta sig in i förstarundan om han gör det bra och får chansen hos DIF i år.
Citera
2008-08-18, 01:08
Medlem
David_Villas avatar
Glöm inte bort William Wallén med. Spelade i DIFs J-20 förra året och gjorde 18+20. Ska denna säsongen spela i Mississauga i OHL som lär förbättra hans aktier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in