• 1
  • 2
2000-07-29, 14:00
Medlem
Behöver tips på lämliga prylar för RH 6.1, t ex. lådan, moderkort, ljudkort, grafikkort och nätkort.
Citera
2000-07-29, 19:11
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Vet du om att linux är ett operativ system?

dvs. mjukvara.

Det spelar ingen roll vad du har för dator, (ingen större roll iaf.)
Citera
2000-07-31, 16:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Bygga Linuxmaskin

Kör RH 6.2 istället. Versioner med jämna nummer ska vara stabilare.
Citera
2000-08-02, 23:36
Medlem
Bygga Linuxmaskin

hammare och spik, kanske
Citera
2000-08-03, 08:15
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Om man försöker bortse från rsten av de dryga kommentarerna till denna tråd, skulle jag rekommendera ett besök här: http://www.redhat.com/support/hardware/

Det är info om vilken hårdvara som stöds av linux redhat officiellt... och det spelar visst roll vilken hårdvara man har.... operativet är ju faktiskt ett avancerat styrsystem för hårdvara....

Och ni som inte kan ge ordentliga svar.... gå till ett annat forum.... Ni vet uppenbarligen inte mer att det räcker för att ni ska kunna torka er i arslet....
Citera
2000-08-05, 15:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Bygga Linuxmaskin

Om du skall köpa en helt ny dator så satsa på kända märken på dina komponenter. Undvik interna modem och märkesdatorer som IBM och Compaq.

Vidare tycker jag att du skall installera Mandrake 7.1 eftersom de är så mycket aktuellare och bättre.

/Peter
Citera
2000-08-06, 09:44
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Tack för alla svar. Var får jag grepp om Mandrake 7.1 någonstans? Någon påstod att jämna nummer är stabilare, stämmer det?
Citera
2000-08-13, 01:29
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Att jämna nummer är stabilare stämmer inte när det gäller distributioner.
Kärnan däremot vill man ha jämnt nummer av (2.2.x = stabil, 2.3.x = mindre stabil)

/ aj
Citera
2000-08-13, 12:20
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Har lagt RH 6.1 på en egen H-disk och verkar fungera rätt så bra. Kan jag lägga prim-master som prim-slave efter att jag har kört in OS? Går det sen att boota från valfri H-disk?

En undrande Stig.
Citera
2000-08-15, 19:32
Medlem
Bygga Linuxmaskin

nja, ojämna nummer har inte med stabilitet att göra i första hand
ex: kernel 2.3.x :: utvecklings version av ny kärna kan vara instabil, kan oxå funka hur bra som helst
Citera
2000-08-16, 19:24
Medlem
Bygga Linuxmaskin

Stig:
Ifall du partitionerar upp en disk och installerar Linux på en partition, så kan du ju ha andra system på burken i övrigt. Sen använder du lilo, linux's bootloader, för att vid boot avgöra ifall du vill boota i linux eller t.ex win98.

Eller så kan jag rekommendera System Commander, som gör det möjligt att ha hundratals os:ar på en burk.
Citera
2000-08-18, 19:19
Medlem
Bygga Linuxmaskin

-whimsical- kör win95.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto