2008-08-06, 23:58
Medlem
Hejsan alla datorduktiga Flashbacksanvändare!

Jag har sökt efter trådar där likartade problem som mitt tas upp men utan resultat.

Mitt "lilla" problem lyder så att jag måste göra en riktig system recover pga ett elakartat virus. Jag använder mig utav Windows XP home och när datorn sätts igång kommer det upp en ruta i några sekunder där man exempelvis kan välja att gå in på Boot Menu eller det som jag vill (system recovering) på F10. Det funkar korrekt hittils men sen kommer det upp en bild på en himmel eller något sådant och egentligen borde nog ett vidare steg komma upp. Men problemet är det att det kommet inte upp något mera det är samma bild utan att det ändras. Finns det nåt att göra eller det är supporten som jag brukar ogilla mig att vända till men som nästan känns absolut nödvändigt i detta fall.

Jag skulle vara evigt tacksam för er hjälp, eller iallafall väldigt.

Sorry för ett väldigt dåligt formulerat inlägg men jag hoppas att ni ända kan förstå.

MVH
ComethI
Citera
2008-08-07, 11:12
Medlem
w580is avatar
kan du komma in i befintliga windows?
Citera
2008-08-07, 11:21
Medlem
Nix, eller det går men ingenting fungerar.
Citera
2008-08-07, 11:25
Medlem
w580is avatar
starta datorn på felsäkert läge genom att trycka på F8 flera gånger vid uppstarten.
När du har kommit in på felsäkert läge så kommer det upp en ruta om du vill göra en systemåterställning, tryck ja och välj sedan ett datum du vill återställa till.
Citera
2008-08-07, 11:50
Medlem
Har försökt med detta och har kommit in på felsäkert läge och därefter återställningskonsolen, men när jag ska gå vidare dyker det bara upp en blå skärm där det står att, Ett fel uppstod och windows har stängts av för att förebygga problem med din dator. Plus lite annat.
Citera
2008-08-07, 12:03
Medlem
w580is avatar
Prova en systemåterställning från "kommandotolken".

Tryck F8 innan XP startar och välj "Felsäkertläge med kommandotolk" och skriv in %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe följ instruktionerna.
Citera
2008-08-07, 12:27
Medlem
Jag tackar för din hjälp

Men när jag har valt felsäkert läge med kommandokontroll så kommer man hela tiden tillbaka till utgångsläget efter ett tag, där man väljer vilken typ av felsäkrt läge man ska in på.
Citera
2008-08-07, 12:36
Medlem
w580is avatar
Testa logga in på felsäkert läge och ladda ner det här http://www.malwarebytes.org/mbam.php

ifall det fungerar så trycker du på scanna datorn och välj sedan en qiuck scan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in