2008-08-06, 14:07
Medlem
FickZs avatar
När jag har varit inne på datorn ganska länge så kan det ibland komma upp ett felmeddelande som det står att datorn måste stänga ner explorer.exe för att motverka ett virus (ungefär så) då trycker man ok (enda valet). Då stängs alla mappar ner och man kan inte komma till startmenyn, sedan kommer ett felmeddelande upp om att rundll32.exe måste avslutas, efter det så kan man bara t.e.x vara inne på internet o sånt om man inte startar om datorn. Men om man minimerar internet så kommer man inte åt det igen för alla genvägar och skrivbordet och allt försvinner.... HJÄLP MEJ!
Det är ganska irriterande när man sitter och spelar ett spel och inte hinner spara innan man måste starta om datorn
Citera
2008-08-06, 17:10
Medlem
Den obligatoriska motfrågan på detta är om du virussökt.
Citera
2008-08-06, 17:44
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Den obligatoriska motfrågan på detta är om du virussökt.

TS kan ladda hem Malwarebytes' Antimalware samt Superantispyware. Quickscanna med dessa.

Dra även hem Hijackthis och posta loggen här eller i "Den stora Hijackthis-tråden".
Citera
2008-08-06, 19:11
Medlem
Här är en alternativ lösning när dom felmedelandena har kommigt upp så tryck på ctrl + alt + delete och sen tryck på Arkiv > Ny aktivitet (Kör...) > Skriv in explorer.exe > tryck på OK så ska det funka.

Men jag har ingen aning om hur du kan lösa problemet så det inte blir så mera.
Citera
2008-08-06, 21:11
Medlem
FickZs avatar
Sorry glömde skriva att jag har virussökt med Malwarebytes och superantispyware och hade 87 virus men alla gick bort.
Har redan provat att söka om och visat hijackthis logg till en kompis som kan de
och han hittade inget fel, så jag får nog testa ctrl + Alt + Delete när det kommer igen
Citera
2008-08-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FickZ
Sorry glömde skriva att jag har virussökt med Malwarebytes och superantispyware och hade 87 virus men alla gick bort.
Har redan provat att söka om och visat hijackthis logg till en kompis som kan de
och han hittade inget fel, så jag får nog testa ctrl + Alt + Delete när det kommer igen
Men bara så du vet så löser det bara problemet tillfäligt.
Citera
2008-08-06, 22:28
Medlem
927s avatar
scanna med malwarebytes tills inget hittas, uppdatera först
Citera
2008-08-07, 01:51
Medlem
FickZs avatar
Men som sagt inget hittas! Nu kommer det också upp att utforskaren stänger ned så nu kan jag VERKLIGEN inte göra ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in