Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-17, 01:36
  #577
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jadu.. Nu har jag ungefär 1900 fler filmer jag tydligen har betygsatt än tidigare idag och många filmer har försvunnit från listan.

Statistiken ser ut å ha fuckats. Hoppas innerligt att detta är en tillfällig bugg då det är filmbetyg jag samlat på mig sen flera år tillbaks.

Reggade mig där för tre år sen och antalet betyg jag delat ut verkar stämma men däremot har en massa kommentarer gått upp i rök. Sen har övervägande delen av mina recensioner också försvunnit - hade nästan 200 publicerade förut men nu är det bara ett 30-tal kvar.

Jag hoppas också att detta bara är en tillfällig bugg med tanke på hur mycket tid jag spenderat där och jag har verkligen trivts på sidan. Om inte så får man väl helt enkelt överge skeppet och söka sig till nån annan sajt istället, är jag rädd.
Citera
2019-09-17, 03:08
  #578
Medlem
Matsu-sans avatar
Helt jävla värdelöst ful design. Dessutom har de tagit bort stapeldiagrammet.
Citera
2019-09-17, 10:30
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Helt jävla värdelöst ful design.

Ja, som det ser ut nu känns det som en hemsida för någon blodgivarcentral.
Citera
2019-12-01, 13:26
  #580
Medlem
BarryHeros avatar
Hur tycker ni att det nya Filmtipset utvecklar sig? Själv är jag lite besviken på att man fortfarande inte har återimplementerat regissörs- och skådespelarstatistiken.
Citera
2019-12-01, 13:49
  #581
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur tycker ni att det nya Filmtipset utvecklar sig? Själv är jag lite besviken på att man fortfarande inte har återimplementerat regissörs- och skådespelarstatistiken.
Det och att man ännu inte kan exportera sina betyg. I övrigt kan jag inte klaga, jag är bara glad att sidan finns kvar då jag har använt den sedan 2007. När FT först skulle läggas ned började jag använda Letterboxd, och har använt IMDB tidigare som backup till FT, men ingen av dessa två har samma charm som mitt kära Filmtipset.
Citera
2019-12-01, 21:37
  #582
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur tycker ni att det nya Filmtipset utvecklar sig? Själv är jag lite besviken på att man fortfarande inte har återimplementerat regissörs- och skådespelarstatistiken.
Skriver under på det. Förutom att man inte är lite besviken utan mycket besviken. Var ju en stor charm med filmtipset och jag hoppas innerligt att den funktionen dyker upp igen.

Sen är ju den statistiken i sig inte korrekt, blev förvånad över att Jesse Plemons inte ens är med på listan över medverkande i El Camino och det är bara ett av massa exempel på just skådespelare som inte ens är listade när dom har en klar och tydlig roll i filmen.
Citera
2019-12-01, 22:00
  #583
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skriver under på det. Förutom att man inte är lite besviken utan mycket besviken. Var ju en stor charm med filmtipset och jag hoppas innerligt att den funktionen dyker upp igen.
Ja, jag vill kunna klicka på t ex en regissör eller skådespelare och få en överblick av vad jag har sett av den regissören eller med den skådespelaren. Nu är det helt omöjligt att få någon slags uppfattning.
Citera
2020-09-13, 12:33
  #584
Medlem
BarryHeros avatar
Försökte hitta mitt konto på Letterboxd (vilket jag inte hittar, så kanske har jag tagit bort det), men istället hittade jag följande artikel som "Sveriges ledande filmtidsskrift" FLM skrev om Filmtipset i oktober 2017:
Citat:
På Filmtipset går diskussionsvågorna höga i forumet. ”FT stängs ner????” En annan rubrik lyder: ”Svek mot alla som byggt Filmtipsets databas”. ”Sluta gå på Filmtipsets PR-trick”, heter en tredje diskussion, där användaren BarryHero är övertygad om att Filmtipset är en alldeles för framgångsrik sajt för att läggas ned. Vad PR-tricket skulle gå ut är mer oklart, men efter 18 år på internet har Filmtipsets ägare i alla fall meddelat att sajten ska stängas ned den 31 mars 2017. Om ingen annan är beredd att ta över.

https://flm.nu/2017/10/filmtipset-oc...-filmkulturen/
Faktiskt en ganska intressant artikel som jag kan rekommendera om internetkulturen kring Filmtipset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback