2008-08-05, 12:06
Citat:
Ursprungligen postat av BluesBros
I en sådan kaotisk situation som råder på K2 just nu är det helt otroligt vilken djävla cirkus som dragits igång avseende korrekthet på info. Pajkastning på hög nivå och på k2climb dot net sitter en förståsigpåare, förmodligen med ett horn i sidan till sträng, och spyr galla på en som sitter i ett BC på 5000 möh och som inte kan försvara sig.
Under sådana omständigheter är det näst intill hopplöst att veta vad som verkligen pågår. Å så sitter en djävla "Tina Sjögren" och spyr ut sin skit. Det finns många versioner av vad som hänt men vad som verkligen hänt vet de som sitter mitt i skiten.
Sen att Sträng kan tyckas dra nytta av situationen beror snarare på medierna än på honom skulle jag tro. Han lär ju befinna sig i ett djävla chocktillstånd och tänker garanterat inte klart och definitivt inte på att han varit förstasidestoff över halva världen.
Sorgligt att det finns så många duktiga as hemma i sofforna som spyr ut skit som narcissist, mytoman och liknande om en person som precis varit med om ett trauma som heter duga. Djävla bror duktig attityd och inte med lite inslag av jantelag.
Under sådana omständigheter är det näst intill hopplöst att veta vad som verkligen pågår. Å så sitter en djävla "Tina Sjögren" och spyr ut sin skit. Det finns många versioner av vad som hänt men vad som verkligen hänt vet de som sitter mitt i skiten.
Sen att Sträng kan tyckas dra nytta av situationen beror snarare på medierna än på honom skulle jag tro. Han lär ju befinna sig i ett djävla chocktillstånd och tänker garanterat inte klart och definitivt inte på att han varit förstasidestoff över halva världen.
Sorgligt att det finns så många duktiga as hemma i sofforna som spyr ut skit som narcissist, mytoman och liknande om en person som precis varit med om ett trauma som heter duga. Djävla bror duktig attityd och inte med lite inslag av jantelag.
Har han blivit korrekt citerad så har han ju satt sig själv i skiten. Snacka om att man bär döda kroppar på ryggen uppe vid Bottleneck i ett "räddningsförsök" sticker ju bara det i ögonen på erfarna klättrare. När dessutom en person dör under detta "räddningsförsök" som Sträng ansåg sig leda gör ju inte saken bättre direkt.
I min enfald har jag nog lagt för stor tilltro till k2cilmb.net, vilket jag kanske inte skulle gjort. Där finns ingen information om att det skulle dött koreaner, och därför fick jag inte ihop det (de gav också intrycket av att Sträng räknat van Rooijen och Confortola som döda). Jag fick ett väldigt tydligt intryck av att det skulle vara en officiell samordnad hemsida, men det kanske det inte är. Vem är det då som driver den?