2008-08-06, 12:55
Medlem
FantaBurks avatar
Som rubriken säger, undrar om det finns något sätt att använda en costum theme på XP utan att installer StyleXP etc. Utan kanske, istället lägga en fil (crack eller liknande) i C: ?? Tacksam för svar...
Citera
2008-08-06, 13:55
Medlem
Finns någon patch så byter ut en dll fil så att man kan använda andra teman.
Ska kolla om jag hittar på den... återkommer.

//zekel

edit: UXTheme Patch, finns på Softpedia.
http://www.softpedia.com/get/Desktop...P2-Final.shtml
Citera
2008-08-06, 14:36
Medlem
FantaBurks avatar
Tack, ska testa . Vet du om det är smidigare att använda denna än säg StyleXP? Har hört att stylexp ska sega ner datorn litegranna, undrar om det är samma med denna?
Citera
2008-08-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekel

//zekel

edit: UXTheme Patch, finns på Softpedia.
http://www.softpedia.com/get/Desktop...P2-Final.shtml

Den funkar inte med SP3 bara så ni vet.
Citera
2008-08-06, 14:47
Medlem
FantaBurks avatar
Har SP2, ska restarta nu och se

Hoppas inte det är något spyware eller bugg grej som får hela datorn o sega ner sig eller inte fungera lol
Citera
2008-08-06, 14:56
Medlem
FantaBurks avatar
Ok, weird. Funka inte Har SP2 svenska som kanske är problemet

Dessutom hände nått skumt när jag skulle kopiera över filen. Gick in i system32 och la till .old till .dll filen, sedan kopiera nya filen från downloaden och klistra in till system32, dock så stog det vill du byta ut denna med.... Så jag sa nej. Titta i slutet av system32 mappen och där fanns en NY .dll fil Som var samma stor som original filen. Så jag la till .old2 till den filen och kopiera över patchen som var 1kb mindre, sedan reboota. Testa att applya en theme, funka ej förslag?

EDIT: Det kanske inte är themes jag försöker använda? försöker använda .msstyles, filer om det hjälper?

EDIT2: bah, ok, läste något om att man inte ska ha downloadat och installerat themes innan man installerar patchen? Men jag hade StyleXP installerat och en theme innan..... som jag tog bort och reboota (dock inte themesen som kanske skapade problemet) innan jag la dit patchen
Senast redigerad av FantaBurk 2008-08-06 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in