2008-09-23, 12:38
Medlem
Guldmunks avatar
Om du är stormrik (eller bara värdesätter god mat och tycker det är värt att betala för) så finns den bästa maten i Uppsala på Wermlandskällaren. Ligger i hörnet bakom Värmlands och Stockholms nationer, mot trefaldighetskyrkan. Utsökt mat i helt unika lokaler (källarvalv från 1200(?)-talet). Tyvärr är krögaren en dryg självgod jävel.

Ett annat alternativ som är lite billigare men mycket gott är Bill och Bull. God mat i fina lokaler som dock kan bli lite "slammriga" och högljuda, beroende mer på lokalens utformning än på klientelet.

Bästa sushin finns på Ayakos Sushi i Luthagen. Gott, prisvärt och fin japansk(inspirerad) inredning.
Citera
2008-09-23, 17:22
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmunk
Om du är stormrik (eller bara värdesätter god mat och tycker det är värt att betala för) så finns den bästa maten i Uppsala på Wermlandskällaren. Ligger i hörnet bakom Värmlands och Stockholms nationer, mot trefaldighetskyrkan. Utsökt mat i helt unika lokaler (källarvalv från 1200(?)-talet). Tyvärr är krögaren en dryg självgod jävel.

Ett annat alternativ som är lite billigare men mycket gott är Bill och Bull. God mat i fina lokaler som dock kan bli lite "slammriga" och högljuda, beroende mer på lokalens utformning än på klientelet.

Bästa sushin finns på Ayakos Sushi i Luthagen. Gott, prisvärt och fin japansk(inspirerad) inredning.

Stämmer Wermlandskällaren verkligen fortfarande? Jag trodde att det droppade efter att Naesström lämnade.

Han finns ju på plock numera, som enligt uppgift ska ha bra käk också, även om jag inte käkat där.
Citera
2008-09-23, 17:28
Medlem
Citat:

Håller med dig till 100% angående maten men att säga att S**** är en självgod jävel stämmer inte riktigt. Karln har vart i branschen såpass länge att han vet hur man ska bete sig mot gäster!

Saluhallen har sjukt bra luncher.
Carl Philip är hypat tack vare ägaren. Tråkiga meyer enligt mig.
Texas Longhorn på Dragarbrunnsgatan är guld värt om man är sugen på en ordentlig köttbit.

Någon som har hunnit äta på Blue moon bar än? Hela konceptet känns ju väldigt tveksamt pga ägarna :S
Citera
2008-09-24, 10:03
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvercoin
Håller med dig till 100% angående maten men att säga att S**** är en självgod jävel stämmer inte riktigt. Karln har vart i branschen såpass länge att han vet hur man ska bete sig mot gäster!

Saluhallen har sjukt bra luncher.
Carl Philip är hypat tack vare ägaren. Tråkiga meyer enligt mig.
Texas Longhorn på Dragarbrunnsgatan är guld värt om man är sugen på en ordentlig köttbit.

Någon som har hunnit äta på Blue moon bar än? Hela konceptet känns ju väldigt tveksamt pga ägarna :S

Har inte ätit på Blue Moon ännu, men tycker iofs att lunchmenyn ser trevlig ut. Vad är det med ägarna som gör dig tveksam? Gillar dom inte luncher?
Citera
2008-09-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Har inte ätit på Blue Moon ännu, men tycker iofs att lunchmenyn ser trevlig ut. Vad är det med ägarna som gör dig tveksam? Gillar dom inte luncher?
Det är ju samma ägare som på People och se vad som hände med det stället efter att de tog över. Två nattklubbsmänniskor som ska driva en restaurang känns inte som någon bra kombo. Speciellt inte när stället var i det skicket, både ekonomiskt och rent utseendemässigt, som det var när de tog över. Är väl mest orolig för att bli matförgiftad :S
Pemiären av nattklubben var jag på i helgen och det var faktiskt långt över all förväntan
Men jag önskar både J*** och P**** all lycka till och hoppas att de kan bli de första att lyckas i lokalerna, som verkar vara dömda till att misslyckas vem som än tar sig an dem!
Citera
2008-09-24, 13:26
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Det är ju samma ägare som på People och se vad som hände med det stället efter att de tog över. Två nattklubbsmänniskor som ska driva en restaurang känns inte som någon bra kombo. Speciellt inte när stället var i det skicket, både ekonomiskt och rent utseendemässigt, som det var när de tog över. Är väl mest orolig för att bli matförgiftad :S
Pemiären av nattklubben var jag på i helgen och det var faktiskt långt över all förväntan
Men jag önskar både J*** och P**** all lycka till och hoppas att de kan bli de första att lyckas i lokalerna, som verkar vara dömda till att misslyckas vem som än tar sig an dem!

Jo fast, näää... Restaurangchefen har rätt mycket erfarenhet från bra restauranger i stan, och vad gäller lokalen så var den ju Uppsalas ställe nummer ett när det var Påvels. Sommarklubben var en höjdare, år efter år. Sen har det ju varit snålt med framgångarna där, tveklöst. Men först med att lyckas blir dom inte!

Premiären var jag också på, om inte annat så är man imponerad av hur fint dom har fått det!
Citera
2008-09-24, 13:33
Medlem
Citat:
Jo fast, näää... Restaurangchefen har rätt mycket erfarenhet från bra restauranger i stan, och vad gäller lokalen så var den ju Uppsalas ställe nummer ett när det var Påvels. Sommarklubben var en höjdare, år efter år. Sen har det ju varit snålt med framgångarna där, tveklöst. Men först med att lyckas blir dom inte!

Premiären var jag också på, om inte annat så är man imponerad av hur fint dom har fått det!
Nu är jag inte så gammal så jag fick hänga på krogen när det var Påvels men du har säkert rätt i det du säger.

Visst har det blivit fint men så mycke ändringar har dom inte gjort (förutom att anställa en hel drös heta bartendrar :P). Vad jag märkte så var det bara en vägg som hade förlängts och två toaletter som ÄNTLIGEN hade fixats. Det mesta som hade renoverats var ju tydligen ventilationssystemet som var under all kritik och så taket förstås. Och så vart det bra mycket bättre när de stängde igen den där förbannade dörren som gick in till Pitcher!

På tal om Pitcher. Har de fortfarande kvar sina läskigt goda burgare?
Citera
2008-09-24, 15:21
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
På tal om Pitcher. Har de fortfarande kvar sina läskigt goda burgare?

Back in the day så hörde Pitchers lokaler till Påvels, med dansgolv i källaren och allt. Samt att de hade utebar i gränden också, riktigt najs!
Citera
2008-09-24, 15:36
Medlem
Citat:

Back in the day så hörde Pitchers lokaler till Påvels, med dansgolv i källaren och allt. Samt att de hade utebar i gränden också, riktigt najs!

Då tror jag bestämt att det är dags för ett besök på pitcher och en fet Tiger woods burgare!

Utebar i gränden måste ju ha vart riktigt fint på sommaren! Tycker att det är väldigt dåligt med sånt här nu. Visserligen finns ju Birgers utebar men där sitter det bara wannabe brats med sitt rosévin och tycker att de är asballa. Flurran har ju iofs också utebar men där har jag inte varit på år och dar. Väldans va OT det blev nu :S
Citera
2008-09-25, 10:40
Medlem
Guldmunks avatar
Citat:

När man är gäst så är han hur trevlig som helst, inget snack om att han är professionell. Jag har dock träffat honom ett par gånger "off duty" när jag träffat någon av servitriserna och då har det varit en annan historia.
Jag kanske borde ha klargjort vad jag menade lite bättre.
Citera
2008-09-25, 16:57
Medlem
Citat:
När man är gäst så är han hur trevlig som helst, inget snack om att han är professionell. Jag har dock träffat honom ett par gånger "off duty" när jag träffat någon av servitriserna och då har det varit en annan historia.
Jag kanske borde ha klargjort vad jag menade lite bättre.

Haha då förstår jag vad du menar. Hänger själv med honom i stort sett varje helg så jag har märkt hur han kan vara mot karlar som försöker "sno hans" brudar :P Men överlag är det en förbannat skön grabb!
Citera
2008-09-25, 17:28
Medlem
Mohaves avatar
Länge sen jag var i Uppsala. Hur är Flustret nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in