Låter bra, jag tänker beställa varan, men jag skulle uppskatta om du berättar hur den används.
Jag läste all fakta där, men det stog inte riktigt hur man gör.
Ska man koppla in den i TVn eller i VHS läsaren, och koppla in den i en dator samtidigt? Förstår inte riktigt.
Vad blir det för codec format? nått skumt eller nåt vanligt som kan spelas upp i datorn utan att converta?
Senast redigerad av $_$ 2008-08-06 kl. 15:35.
Du kopplar den till VHS-spelaren via en RCA-kabel. Har inte din VHS-spelare någon RCA-anslutning så kan du använda en Scart-RCA-adapter.
Till datorn kopplar du den via USB.
Det medföljer en programvara som du installerar på datorn och som är fruktansvärt enkel och självinstruerande att använda.
Minns inte på rak arm om man kunde välja olika format. Jag kopierade i alla fall direkt till DVD och man kunde välja att köra direkt till brännare eller att köra till hårddisk om man eventuellt vill redigera mer än vad programvaran tillåter.
Jag har själv överfört en hel del gamla VHS-band och det är som sagt hur enkelt som helst och blir hur bra som helst.
Senast redigerad av tempeZZt 2008-08-06 kl. 16:00.
Så du kopplar in den i VHS-spelaren. Sätter på en film, och filmen spelas in i Dazzle DVD Recorders hårdisk?
Och man behöver väl inte kolla på spela in samtidigt, utan den spolas in snabbt va?
jag är rätt så fattig så jag måste vara säker på va ja köper
Datorns hårddisk (eller brännare), Dazzle har ingetdera. I programmet väljer du om du vill föra över till datorns brännare eller till datorns hårddisk.
Angående hastigheten så är det självklart realtid som gäller. Den tid du har saker inspelade på ditt VHS-band är också den tiden det tar att överföra bandet till datorn. Du måste ju trycka på "Play" på videon för att få någon signal (bild). En snabbspolning ger ju ingen bild.
Däremot så behöver du ju såklart inte sitta och titta samtidigt. Om du nu inte vill använda den enkla redigeringsmöjligheten i programmet och pausa bort valda delar som du inte vill ha med.
Glömde nämna att du i programmet kan göra menyer och kapitel, så att det blir precis som på en vanlig DVD.
BUMP!
Okej jag har köpt varan nu, men har problem.
Jag har en maskin som är både VHS spelare och DVD spelare.
När jag kopplar in den får jag bara kontakt med DVD spelaren och inte VHS spelaren(jag får ljud och buld på DVDn, men de e bara tyst och svart på VHS) fast än jag stänger av DVD spelaren och aktiverar VHS spelaren.
Det står att man kan ha S-Video eller den gula kabeln. jag använder S-Kabeln men har prövat gula också.
Hjälp mig
Men hur har du gjort när du tittat på VHS-band på TV:n i vanliga fall? Det är ju bara att koppla in på samma sätt.
Annars hänvisar jag till manualen till din spelare.
Dessutom: Du har alltså en kombinerad DVD/VHS-spelare där det inte går att kopiera mellan enheterna? Hade det gjort det, så hade ju problemet inte funnits från början.
BUMP BUMP! Du måste ha lurat mig >(
Jag har nu lånat en helt vanlig VHS spelare men får varken bild eller ljud.
600kr UPP I RÖK!!!!!!!! VHS går inte, bara dom små kaseterna
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!