• 1
  • 2
2008-08-05, 18:38
Medlem
Vstkustskts avatar
Jag tnkte frska mig p att gra Philly Cheese Steak.
http://www.cdkitchen.com/recipes/rec...eak37718.shtml

Men jag skulle behva lite hjlp med fljande.

Kan man f tag i cheez wiz i sverige, eller vad kan man anvnda istllet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cheez_Whiz

AMOROSOS rolls, borde vl vara ngon slags bagett, eller?
http://amorosobaking.com/

Rib Eye, r det samma sak som entrecot?
Citera
2008-08-05, 18:41
Medlem
Man kan kanske anvnda cheddar cheese dip frn mcdonalds istllet fr cheez wiz?
Citera
2008-08-05, 20:16
Medlem
Big Bosss avatar
Aldrig sett en Philly Cheesesteak med Cheez Whiz p :P. Det str ju Provolone ost eller Cheez Whiz anvnd Provolone om det finns. Eller ngon annan ost, Provolone r ju inte ngon speciell ost direkt. Baguette som brd borde nog passa bra. Rib Eye r samma entrecote ja.
Senast redigerad av Big Boss 2008-08-05 kl. 20:19.
Citera
2008-08-05, 22:33
Medlem
Vad jag tror han menar med Cheese Wiz eller vad det hetter, r sdan dr gul ost som ser ut som plast som terfinns p ex. Mc qp burgare. Sdan cheddar ost finns att kpa p ICA och kallas fr typ hamburger ost eller ngot liknande och r vldigt gula och inplastade var fr sig. Var vldgit amerikansk frpackning i stil med den dr dressingen fr hamburgare
Citera
2008-08-05, 22:36
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agira
Vad jag tror han menar med Cheese Wiz eller vad det hetter, r sdan dr gul ost som ser ut som plast som terfinns p ex. Mc qp burgare. Sdan cheddar ost finns att kpa p ICA och kallas fr typ hamburger ost eller ngot liknande och r vldigt gula och inplastade var fr sig. Var vldgit amerikansk frpackning i stil med den dr dressingen fr hamburgare

Nej Cheez Whiz r inte detsamma som processed cheese som r p McD hamburgare osv. Cheez Whiz r ostss/dipp p ett ungefr. Men jag skulle nog hellre anvnda riktig ost istllet.
Citera
2008-08-05, 22:46
Medlem
Cantorass avatar
Blanda hrdost med lite mjlk eller grdde och smlt det frsiktigt i en kastrull - funkar jttebra fr cheese steak
Citera
2008-08-05, 22:49
Medlem
D missuppfattade jag, lt p beskrivningen att det var s. Men han lser det nog. Lter mums iaf. Skert bra fr hjrtat
Citera
2008-08-05, 22:54
Medlem
Sn dr ostdipp finns p burk hos en del ICA ocks, i texmex-hyllan med guacamolen.
Citera
2008-08-06, 11:23
Bannlyst
Lgg upp en bild p skapelsen nr du r frdig!
Citera
2009-01-23, 02:10
Medlem
kta recept p Philly Cheesesteak Sandwich Authentic

Det hr behvs:
1 loaf Italian bread or French bread or 2 large hoagie rolls or sub rolls
300 gr deli roast beef (very rare, sliced wafer thin, or you can use a frozen Rib-Eye roast shaved on an electric slicer, )
1 white onion (thinly sliced)
1 green bell pepper (thinly sliced)
2 teaspoons garlic (minced)
300 gr provolone cheese (thinly sliced)
extra-virgin olive oil (for grilling)
salt and pepper
marinara sauce or ketchup (optional topping)

Gr s hr:
Heat a griddle or a large saute pan over medium-high heat.
When hot, cover bottom with olive oil.
Add the onions and bell pepper and cook, stirring, until carmelized, which will take about 6 to 8 minutes.
Add the garlic, salt and pepper, and cook for about 30 seconds.
Then, push the mixture off to one side of the griddle.
Add the meat to the hot part of the griddle.
Cook, continuously flipping the meat over and slightly chopping the meat into slightly smaller pieces with 2 spatulas, until the meat is not pink, which should take about 2 minutes.
Mix the meat and the carmelized onions and bell pepper together.
Divide into 2 portions, and top both portions with the cheese to melt.
If using Italian or French bread, cut the bread in half, crosswise, and slice lengthwise to open for the 2 sandwiches.
Hollow out the soft white bread part from inside and place face down on top of the meat and cheese.
When the cheese is melted, and with 1 or 2 spatulas, flip the sandwiches over and add topping, such as marinara sauce or ketchup, if desired, and serve immediately.
Citera
2009-01-23, 12:46
Medlem
Istllet fr cheez wiz kan du helt enkelt kpa Santa Marias cheddar ost dipp. Finns oftast bland tacos produkter.

Som ktt r vl entrecot ett bra alternativ men den mste ju som sagt vara riktigt fint strimlad/skivad. I typ samma klass som kebabktt.

Som brd r det ju bara att ta det brd som du tycker r gott. Jag hade nog tagit en baguette med mkt frn i fr jag tycker det r sjukt gott. Men alla har vi ju olika smaker...

Om du vill ha ett ltt brd att jobba med s frsk att hitta en baguette som inte har s "krispigt skal"...

Nr jag brukar gra baguetter sjlv s brukar jag ocks "grpa ur" dem lite grand s man fr plats med mer fyllning.

Lycka till!
Citera
2010-07-09, 21:33
Medlem
Funderar p att gra en Cheese Steak, men undrar ifall det finns ngot alternativ till entrecte? Annars blir det lite vl dyrt fr en stackars student! ;-)

Hgrev? Ryggbiff? Rostbiff?

Ngon som testat med kyckling eller gris? (inte s mycket steak d kanske, men det borde vl bli ganska gott nd!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in