• 2
  • 3
2008-08-27, 11:03
Medlem
visste inte att man kan få medicin som är avregistrerad i sverige

Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det finns i stort sett inte någon medicin som har blivit avregistrerad i Sverige som inte finns att få någon annanstans. Till och med Neurosedyn, som väl ligger bakom den största medicinska tragedi som vi någonsin har haft i det här landet och som de flesta läkare inte skulle vilja ta i med tång, finns att köpa.
då borde det gå att få tag på den gamla treo-comp mm . men är det inte ganska svårt att få avregestrerade mediciner.
Citera
2008-08-27, 11:26
Medlem
varför sulle dom ta bort stilnoct

jag skulle bli väldigt lessen om den försvinner . jag vet ingen bra ersättning ,tål inte imovane. rohypnol funkade bara fem dar , och den och liknande har dom väll slutat skriva ut. vad skulle man kunna ha istället om dom försvinner? jag hoppas att den informationen är fel. .........kan nån komma på någon rimlig anledning för att dom skulle avregestrera stilnoct?
Citera
2008-08-27, 14:24
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majolika
då borde det gå att få tag på den gamla treo-comp mm . men är det inte ganska svårt att få avregestrerade mediciner.

Det beror på. Först så skall en läkare göra bedömningen att du behöver medicinen och sedan så skall Läkemedelsverket godkänna den licensansökan som han behöver skicka in. Det finns generella licenser också, för mediciner som kan behöva finnas på akuten även om de inte är registrerade. Det finns och har alltid funnits ett glapp mellan vad som finns i FASS och vad som finns i verkligheten, för att det alltid dyker upp personer med speciella behov.
Citera
2008-08-27, 15:44
Bannlyst
Somadril har gått ut sakta länge nu och det har varit planerat för flera år sedan vad jag har hört då.

Men stilnocten har jag svårt att tro är påväg ut ur sortimenten då jag inte hittat någon alls rörande kring det påståendet, utan nästan tvärtom skulle jag vilja säga.
Citera
2008-08-27, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Någon annan som hört detta?

har av extremt pålitlig källa fått höra att Somadril/Mio-relax är stoppat i hela EU, och inte kommer att tillverkas mer.

Nu låter det som om Stilnoct har råkat ut för samma sak, men jag tvekar, de finns väl kvar på apoteken (lagligt alltså.)

Skulle vara intressant om någon annan vet något om saken?

Ja, Somadrilen vet jag om att den blir stoppad. Men stillnocten har jag inte hört ett pip om, förräns nu!....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in